Tööinspektsioon

tooinspekt 160

Siit saate vastused Tööinspektsioonile esitatavatele küsimustele.

Küsimusi saab Tööinspektsiooni juristidele esitada tööpäevadel kella 09.00-16.30 telefonil 640 6000

Lugesin, et tööandja peaks kuvariga töötamisel võimaldama igas tunnis 10 minutit silmade puhkamiseks. Mida aga teha, kui seda ei võimaldata? Meil on ette nähtud vaid 30-minutiline lõunapaus. Kui 10-minutilisi pause ei võimaldata, kas siis peaks saamata aeg lisanduma minu lõunale või peaksin saama varem koju minna?
Kas tööandja peab töötajale puhkust andma enne puhkuse ajakava kinnitamist?
Töötan klienditeeninduses ja mul on kehtiv tervisetõend perearstilt. Tööandja käsib mul minna tervisekontrolli, mida teostab nende poolt valitud firma. Kas sellest on õigus ka keelduda nii, et sellele ei järgneks tööandja sanktsioone? Minu tööandja tunneb liiga suurt huvi inimeste konfidentsiaalse info vastu ja seejuures ei oska konfidentsiaalsust pidada. Seega sooviksin tervisekontrollist keelduda.
Olen klienditeenindaja mööblipoes. Kas võin tööd teha siseruumis, kus on ainult 10 kraadi sooja? Kas on mingi piir, alla mille ei ole töötaja kohustatud tööle minema, kui ei tagata soojem töökeskkond? Kas saaks mingit viidet?
Käisin töötervishoiu- ja tööohutusalasel koolitusel. Seal räägiti, et tööandja peab igal aastal koostama tegevuskava, et vältida või vähendada töötajate terviseriske. Seadus aga ei kohusta tegevuskava igal aastal koostama. Mille alusel tööandja tegevuskava koostama peab?
Arvestan detsembrikuu töötasu töötajale, kellega on töölepingus kokkulepitud töötasu alammääras. Väljamakse toimub 8. jaanuaril. Töötasu alammäär jaanuaris suureneb. Kas detsembrikuu töötasu arvestan uue või vana alammäära järgi?
Jõulu ajal on poodides hullumaja ja klienditeenindajana on sel perioodil puhkepauside pidamine keeruline. Tunnen, et olen selle tõttu tööpäeva lõpuks täiesti läbi. Kas mul on õigus kasutada oma ettenähtud puhkepause ka kiirel jõulu ajal, kui poes on inimesi palju ja järjekorrad on pikad?
Meie tootmisettevõttesse tuleb tööle uus töötaja, kellel on kuulmispuue. Millega peaksime töökeskkonnas arvestama, et töötajal oleks võimalikult lihtne sisse elada ning tööle asuda? Kas peaksime tegema mingisuguseid muutusi?

Olen ettevõttes töötanud kolm aastat. Siiamaani on töösuhe sujunud probleemideta. Paar kuud tagasi palusin tööandjal oma palka tõsta. Tööandja keeldus ning meil tekkis väike sõnavahetus. Peale läbirääkimiste luhtumist sain tööandjalt kirjaliku hoiatuse, et ma ei ole töökohustusi täitnud piisavalt hoolsalt. Suuliselt anti mulle teada, et minu töösuhet soovitakse üles öelda. Ma leian, et ma olen oma tööülesandeid täitnud sama suure hoolega nagu varem ning ei ole töökohustusi rikkunud. Mida ma peaksin selles olukorras tegema? Kas ma saan vaidlustada tööandja hoiatust?

Minu ettevõte on ühel ehitusel peatöövõtja. Peatöövõtjana pean määrama ehitusplatsile tööde tegemise ajaks koordinaatori, kes peab korraldama ja koordineerima tööohutusalast tegevust, regulaarseid üldkontrolle ning jälgima, et kõigil oleksid ohule vastavad isikukaitsevahendid. Kui nüüd koordinaator oma kohustust ei täida, kes siis vastutab alltöövõtja töötaja tööõnnetuse korral?

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes