Kuldkogu

Documentide näidised

Arhiiv

Online-
konsultatsioonid

Arvete koostaja

Arvete koostaja

Ettevõtete autode erakasutuse maksustamine muutub lihtsamaks

Valitsus otsustas 16. märtsil toimunud kabinetinõupidamisel kiita heaks rahandusministeeriumi ettepaneku lihtsustada ettevõtete sõiduautode eratarbeks kasutamise maksustamist ning viia miinimumini siiani kehtinud bürokraatia. Üheaegselt nii ettevõtluses kui ka eraotstarbel kasutatavate sõiduautode kohta pole edaspidi vaja sõidupäevikut pidada.

„Jõudsime valitsuskabinetis lahenduseni, kuidas muuta tööandja sõiduautode erakasutuse maksustamist lihtsamaks. Senine erisoodustuse süsteem asendub auto võimsusest sõltuva arvestusega ning ära kaovad sõidupäevikud nende autode puhul, mida kasutatakse ettevõttes ka erasõitudeks,“ ütles rahandusminister Sven Sester.

Seni kehtinud maksimaalne piirmäär 256 eurot kuus sõiduauto kohta asendati auto võimsusest sõltuva arvestusega ning otsustati määrata kilovati hinnaks 1,96 eurot. Seega kujuneb erisoodustuse maksukohustuseks ehk tulu- ja sotsiaalmaksuks 1,3 eurot ühe kilovati kohta kuus.

Uue süsteemi järgi on maksukohustus praeguse erisoodustuse fikseeritud määraga võrreldes madalam keskmise ning väiksema võimsusega autode puhul. Need moodustavad ettevõtte sõiduautodest ligikaudu 70 protsenti. Sõiduautode puhul, mis on vanemad kui viis aastat, kehtestatakse erisoodustuse hinnaks 75 protsenti kilovatipõhise arvestuse alusel arvutatud maksubaasist.

Kui tööandja on sõiduki isikliku kasutuse ära keelanud ning soovib seda tõendada, võib soovi korral ka edaspidi pidada sõiduauto kohta detailset arvestust või kasutada muud maksuhalduri aktsepteeritud tõendamisviisi erasõitude puudumise kohta.

Sõiduautode puhul, mis on tööandja otsusega isiklikus kasutuses keelatud ning autode puhul, mis on avalikus sektoris kasutusel üksnes ametisõitudeks, on vajalik teha liiklusregistri kandesse sõiduauto kasutuse eristamiseks vastav märge.

Kaubikute (N1) puhul võimaldatakse ettevõtetel vabatahtlikult kasutada sama kilovatipõhist erisoodustuse arvestuse alust, kui kaubik on segakasutuses. Praegu kehtib neile turupõhine omatarbe ja töötajale antava hüve maksustamine, mis on maksuarvestuslikult keeruline ja koormav.

Sõiduautodel, mis on ajutiselt kasutusest väljas ning liiklusregistrist ajutiselt kustutatud, maksukohustus sellel perioodil peatub.

Rahandusministeerium on ettepanekuid firmaautode maksustamise lihtsustamiseks esitlenud Kaubandus-Tööstuskojale, Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsioonile EVEA, Tööandjate Keskliidule, Maksumaksjate Liidule ning teistele organisatsioonidele, keda need muudatused enim võiksid huvitada ning tagasiside on olnud konstruktiivne. Seadusemuudatused planeeritakse jõustada 1. jaanuaril 2018.

N4 2017   N3 2017   N2 2017   N1 2017   N6 2016   N5 2016   N4 2016   N3 2016   N2 2016   N1 2016   N6 2015   N5 2015   N4 2015   N3 2015   N2 2015   N1 2015   N6 2014   N5 2014   N4 2014   N3 2014   N2 2014   N1 2014   N6 2013   N5 2013   N4 2013   N3 2013   N2 2013   N1 2013   N3 2012   N2 2012   N1 2012  
03-2017-est    03-2017-est    02-2017-est    01-2017-est    03-2016-est    03-2016-est    03-2016-est    03-2016-est    02-2016-est    01-2016-est    06-2015-est    05-2015-est    04-2015-est    03-2015-est    02-2015-est    01-2015-est    06-2014-est    05-2014-est    04-2014-est    03-2014-est    02-2014-est    01-2014-est    04-2013-est    04-2013-est    04-2013-est    03-2013-est    02-2013-est    01-2013-est    03-2012-est    02-2012-est    01-2012-est