Esmaspäev, 21 Aprill 2014 13:58

Mida teha, kui juhtus tööõnnetus?

Hinda seda artiklit
(0 hinnangut)
Mida teha, kui on juhtunud tööõnnetus?
Mida teha, kui on juhtunud tööõnnetus? PM

Tööinspektsioon tuletab meelde, et kui juhtub tööõnnetus, on vajalik järgida kindlaid juhiseid ja soovitusi. Alates sellest, et ettevõttes oleks määratud esmaabiandjad kuni selleni, et õnnetuse põhjused saaksid välja selgitatud.

Tööinspektsiooni töökeskkonna osakonna juhataja Rein Reisbergi sõnul tuleb tööõnnetuse puhul operatiivselt tegutseda. „Selliste olukordade tarbeks peaks tööandja tegevusplaani läbi mõtlema ja seda ka töötajatele tutvustama.“

Reisberg toob välja kaheksa üldist punkti millest tuleks tööõnnetuse puhul lähtuda:

  1. Esmalt tuleks säilitada rahu ja tegutseda selle nimel, et kannatanule vigastusi juurde ei tekiks. Kannatanule tuleb anda vajadusel esmaabi, siis tuleb kutsuda kiirabi või pöörduda erakorralise meditsiini osakonda. Igas organisatsioonis peab olema koolitatud esmaabiandja. Vähemalt üks esmaabi andja peab kogu tööpäeva ulatuses kohal olema.
  2. Teata tööl juhtunud õnnetusest esimesel võimalusel tööandjale.
  3. Ütle kindlasti tervishoiutöötajale, et õnnetus juhtus tööl.
  4. Tööl juhtunud õnnetust uurib tööandja, vajadusel ka tööinspektor. Kui tegemist oli raske tööõnnetusega (näiteks lahtised luumurrud, sõrmede või varvaste amputatsioon jne), siis järgmise sammuna esitab tööandja Tööinspektsioonile raske tööõnnetuse teate, mis on leitav Tööinspektsiooni kodulehelt.
  5. Pärast tööõnnetuse uurimist peab tööandja andma kannatanule tööõnnetuse raporti ja saatma selle ka Tööinspektsiooni.
  6. Kui jäid tööõnnetuse tagajärjel ajutiselt töövõimetuks, on sul õigus saada 100% töövõimetushüvitist alates teisest päevast.
  7. Juhul, kui sa ei ole täismahus hüvitist saanud, pöördu tööandja poole.
  8. Kui tööõnnetuse tagajärjel on tekkinud püsiv töövõime kaotus on töötajal õigus saada tööst põhjustatud tervisekahjustuse eest hüvitist võlaõigusseaduses sätestatud ulatuses.

Tööandja on kohustatud uurima kõiki ettevõttes toimunud tööõnnetusi. Selleks tuleb koguda kõikide asjasse puutuvate töötajate käest seletuskirjad ja koostada lisaks pildistamisele sündmuskoha ülevaatuse protokoll. Tööandja peab uurimistulemuste alusel kavandama ja rakendama abinõusid samalaadse tööõnnetuse vältimiseks tulevikus.

Tööõnnetuse uurimiseks, selle põhjuste välja toomiseks on tööandjal aega 10 tööpäeva alates õnnetuse toimumise kuupäevast. Tööõnnetuse raport on leitav Tööinspektsiooni kodulehelt. Tööandjal on kohustus tööõnnetuse raport esitada Tööinspektsioonile kolme tööpäevapäeva jooksul pärast tööõnnetuse uurimise lõpetamisest. Ka töötaja jaoks on oluline teada, et tema töövõimetushüvitis sõltub tööõnnetuse raporti olemasolust. Nimelt on just tööõnnetuse raport aluseks 100% töövõimetushüvitise väljamaksmiseks Eesti Haigekassa poolt Eesti Vabariigi ravikindlustusseadus.

Ka töötajatele nii kannatanule kui ka õnnetuse pealtnägijatele tuleb panna südamele, et nad tööõnnetuse korral edastaksid vajaliku info koheselt tööandjale. Kindlasti tuleb kaasata tööõnnetuse uurimisse töökeskkonnavolinik või selle puudumisel usaldusisik. Kõik ettevõttes toimunud tööõnnetused tuleb tööandjal registreerida. Tööandja kohustus on uurimise lõppedes vormistada tööõnnetuse uurimise käigus kogutud ja koostatud dokumendid tööõnnetuse uurimistoimikuks.

Lisainfo

Jäta kommentaar

Veendu, et kõik kohustuslik (*) info oleks sisestatud. HTML-i kasutamine pole lubatud.


Rubriigi Töösuhted ja tööõigus teised artiklid

Sellest osast leiate artikleid töösuhete kohta ja juhendeid, mille on koostanud juristid, töösuhete asjatundjad ja teised nõustajad.

  • Kuidas tuleks esitada töölepingu ülesütlemisavaldus
    Üldised põhimõtted töösuhte lõpetamisele suunatud tahteavalduse väljendamiseks on sarnased nii korralisel kui erakorralisel ülesütlemisel ja nii töötajale kui ka tööandjale, kommenteerib Tööinspektsiooni Lõuna inspektsiooni jurist Neenu Pavel.

  • Valikuvabadusest ja võrdsest kohtlemisest koondamisel

    Valikuvabadusest ja võrdsest kohtlemisest koondamiselKlen Laus,
    vandeadvokaat,
    Tamme Otsmann Ruus Vabamets Advokaadibüroo

    Viimastel, majandusliku ebakindluse aastatel leiavad ettevõtjad end sageli olukorras, kus töömahu vähenemise, töö ümberkorraldamise või muul põhjusel töö lõppemise tõttu tuleb olemasolevate töötajate arvu korrigeerida.

  • Kande tegemine tööraamatusse

    Praegu ei ole Eestis vaja pidada tööraamatut. Kas ettevõtte juhataja saab keelduda märkimast tööraamatusse seda perioodi, mil töötaja selles ettevõttes töötas? Elus võib kõike juhtuda, näiteks kui ma soovin mujale, näiteks Leetu elama minna.

    Vastavad Expert2Expert spetsialistid:

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes