19.07.2017 Kolmapäev

Swedbank Eesti üksuse 2017. aasta 2. kvartali majandustulemused

Swedbank Eesti 2017. aasta kuue kuu kasum ulatus 89,5 miljoni euroni, mis tähendab 6-protsendilist kasvu võrreldes 2016. aasta sama perioodiga. Kasvu peamine põhjus on suuremad tulud.
Swedbank Eesti 2017. aasta kuue kuu kasum ulatus 89,5 miljoni euroni
Swedbank Eesti 2017. aasta kuue kuu kasum ulatus 89,5 miljoni euroni Foto: Postimees

“Eesti majandus kasvab jõudsalt, mis peegeldub ka nii ettevõtete kui eraisikute laenunõudluses. Eriti tahaksin esile tuua meie väikeste ja keskmise suuruse ettevõtete laenuportfelle, mis on aasta algusest kasvanud 6% ja 5%. See näitab, et ka väiksemad ettevõtted leiavad kasvamiseks võimalusi,” ütles Swedbank Eesti juht Robert Kitt. “Oleme tänavu asunud pöörama eraldi tähelepanu sellele, et värvata rohkem töötajaid väljaspool Tallinna. 21. sajandil ootavad inimesed tööandjalt paindlikke töötingimusi ja kaugtöö võimalusi. Seega oleme tööandjana asunud looma paindlikke töökohti Tallinnast eemal, et inimesed saaksid Swedbankis karjääri teha ka pealinna kolimata. 2017. aasta jooksul lisame täiendavad 50 töökohta Tartusse ja veel 50 teistesse linnadesse üle Eesti,” lisas ta.

Laenud ja hoiused

Laenude maht kasvas 4 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, peamine põhjus kodulaenude, tarbimislaenude ja liisinguportfelli kasv.

Hoiuste maht kasvas 5 protsenti, mille tingisid peamiselt kodumajapidamiste hoiused.

Krediidikvaliteet

2017. aasta laenukahjumite eraldised olid 0 eurot võrreldes 3,5 miljoni euroga 2016. aastal.

Tulud ja kulud

Puhas intressitulu vähenes 0,5 protsenti. Kahanemise põhjus on peamiselt madalamad intressimäärad turul, samas toetasid saavutatud tulemust suuremad laenumahud.

Puhas teenustasutulu suurenes 2 protsendi võrra. Kasvu tõi kaasa varade haldamisest ja maksete töötlemisest saadud senisest suurem tulu.

Kogukulud kasvasid 2 protsendi võrra. Peamiseks mõjutajaks olid kõrgemad personalikulud. Kontoritega seotud halduskulud vähenesid.

Äriarendus

Teises kvartalis jätkas pank digitaalsete kanalite arendamisega. Ettevõtetest klientide jaoks arendati edasi Swedbank Gateway teenust, et lihtsustada väikeettevõtete jaoks kasutatava äritarkvara ja pangakonto ühendamist. Eraklientidele avati juunikuus mobiilipangas reaalajas teavitused.

Eelmises kvartalis käivitatud Smart-ID on tugevalt alustanud. Teise kvartali lõpus oli Eesti Swedbanki klientide seas üle 39 000 Smart-ID kasutaja, kes on teise kvartali jooksul pangateenustesse sisse loginud 1,1 miljonit korda. Smart-ID abil saavad kliendid tuvastada enda isikut, allkirjastada lepinguid ja kinnitada makseid. See uus töövahend muudab mobiilipanga kasutamise oluliselt lihtsamaks – mobiilipanga aktiivsete kasutajate arv kasvas teise kvartali lõpuks 170 000 inimeseni.

Mais Kantar Emori poolt läbi viidud uuringu kohaselt on Swedbank kõigis kolmes Balti riigis kümne kõige populaarsema ettevõtja seas. Eestis on Swedbank 3. kohal.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference