01.10.2015 Neljapäev

Swedbank parandab sularaha kättesaadavust maapiirkondades

Swedbank parandab oluliselt sularaha kättesaadavust maapiirkondades, asendades 1–2 korda kuu jooksul Eesti 50 asulat külastava pangabussi püsiva ning igapäevast teenustasuta sularaha väljavõttu võimaldava lahendusega. Lisaks pakub pank edaspidi senistes pangabussi peatuskohtades vajadusel ka nõustaja teenust.

Ulla Ilisson: Swedbank suurendab sularaha kättesaadavust maal
Ulla Ilisson: Swedbank suurendab sularaha kättesaadavust maal Foto: PM

Swedbanki klienditeenuste divisjoni juhi Ulla Ilissoni sõnul on panga klientide tagasiside ja ka avalikkuse reaktsioonid selgelt mõista andnud, et sularaha kättesaadavuse parandamine hajaasustusega piirkondades on paljude inimeste jaoks väga vajalik. „Kõiki miinuseid ja plusse kokku lüües leidsime, et kümme aastat tagasi innovatsioonina Eesti teedele toodud pangabuss ei vasta enam inimeste ootustele – bussi külastused on liiga harvad, et igapäevast sularahavajadust katta. Seepärast otsustasime pakkuda iga pangabussi senise peatuse klientidele lahendust, mis on püsivam, sobilikum ning  teenustasuta,ˮ märkis Ilisson, ja lisas, et  üheski kohas ei toimu muutused enne, kui asendusteenus on paigas. 

„Meie kliendid peaksid ideaaltingimustes saama sularaha välja võtta seal, kus seda vaja on. Seepärast hakkame koostöös Eesti kohalike omavalitsuste ja ettevõtetega pangabussi marsruudil edaspidi pakkuma püsivat sularaha väljavõtmise võimalust. Enam pole vaja oodata 1–2 korda kuus saabuvat bussi, vaid inimene saab raha võtta ka kohaliku kaupluse, bensiinijaama või muu koostööpartneri makse terminalist. Paikades, kus kasutajaid on enam, oleme juba tänaseks paigaldanud või paigaldame lähitulevikus täiendavaid sularahaautomaate või asendame väljamakseautomaadid ka raha sisestamist võimaldavate masinatega,ˮ selgitas Ilisson. „Kaupluse makseterminalist pakume sularaha täna viies kohas, kus see on hästi vastu võetud. Näiteks asendasime Kostiveres kolm kuud tagasi pangabussi peatuse koostöös omavalitsuse ja kohaliku kauplusega makseterminali lahendusega. Kliendid on rahul.ˮ

„Valdav enamus inimestest teeb kõik oma pangatehingud telefoni, interneti ja pangakaardi vahendusel, ent paljud vajavad sealjuures siiski nõu ja abi. Selleks loome järk-järgult vajaduspõhise nõustajate võrgu. Nõustaja ülesanne on aidata inimestel sõlmida interneti- ja telefonipanga leping ja abistada neid kohe või edaspidi elektrooniliste kanalite kasutamisel. Nõustajateenuse vajalikkuse üle otsustame üheskoos omavalitsusega ja see tuleb enamasti kättesaadav sama sagedusega, nagu seni külastas antud asulat pangabuss,ˮ selgitas Ilisson.

Üleminek uuele lahendusele toimub järk-järgult – alates 1. novembrist asub pank pangateenuseid uuel moel pakkuma 32 paigas üle Eesti. Pank lepib omavalitsustega kokku, kuidas oma teenust elanikele edaspidi kõige parem pakkuda oleks ja teavitab kohalikku rahvast uuendustest aegsasti.

Asulad, kus muutus toimub 1. novembrist, on järgmised: Alatskivi, Ambla, Antsla, Eidapere, Jäneda, Kambja, Kilingi-Nõmme, Kohila, Kohtla-Nõmme, Kunda, Laekvere, Märjamaa, Narva-Jõesuu, Orava, Otepää, Paldiski, Puka, Rakke, Roosna-Alliku, Sangaste, Saru, Suure-Jaani, Tamsalu, Tudulinna, Tõstamaa, Vastse-Kuuste, Veriora, Viru-Nigula, Voka, Võhma, Võsu, Vändra.

Ülejäänud 17 kohta saavad uued, mugavamad ja püsivamad lahendused jaanuaris. 1. jaanuarist muutub pangateenuse pakkumine Aegviidus, Avinurmes, Elvas, Häädemeestel, Kehras, Kullamaal, Kuusalus, Lihulas, Lohusuus, Mustvees, Mõisakülas, Noarootsis, Raasikul, Rõngus, Tihemetsas, Varblas, Virtsus.

Praegu on sularahaautomaadid olemas juba 20 pangabussi peatuses. Novembris lisab pank üle Eesti kaks sularaha väljamakseautomaati (Tõstamaa, Võsu)  ja viis sularaha välja- ja sissemakseautomaati (Kunda, Otepää, Kilingi-Nõmme, Paldiski, Vändra). Kaupluse abiga sularaha lahendust pakub pank kokku 28 omavalitsusele.

Pangabussi külastatakse vähe

Pangabuss on Eesti teedel sõitnud peaaegu kümme aastat. Selle ajaga on Swedbank loonud uusi ja kliendisõbralikumaid võimalusi paljude teenuste kasutamiseks, mis on kaasa toonud kõigi panga füüsiliste esinduste külastuste pideva languse.

„70% pangabussi peatuskohtadest käib nõustaja juures külastuskorra kohta vähem kui viis klienti, päris palju on ka selliseid kohti, kus vahel ei külasta bussis nõustajat ühtegi inimest. Kui alustasime möödunud aastal pangakaartide kojupostitamist, langes külastatavus veelgi,ˮ ütles Ilisson. „Enamik inimestest teeb täna kõik oma pangatehingud mobiilipanga, internetipanga ja pangakaardi vahendusel. Äsja ületas meie mobiilipanga kasutajate arv 100 000 piiri ning makseid tehakse seal iga kuu 12 korda enam kui kõigis meie füüsilistes esindustes kokku. Panga nõustamiskeskuse töötajad annavad nõu ööpäev läbi.ˮ

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference