21.12.2017 Neljapäev

Firmaautode erisoodustuse hind muutub kilovatipõhiseks

Uuest aastast muutub firmaautode kasutamise maksustamise kord. Firmaautoga töö- ja erasõite tehes ei ole enam tarvis pidada sõidupäevikut ning kaob erisoodustuse hinna 256-eurone ülempiir. Sõiduki segakasutamisele hakkab edaspidi kohalduma kilovatipõhine erisoodustuse hind. Kuni 5 aasta vanuste sõidukite puhul on erisoodustuse hinna määr 1,96 eurot kW kohta, üle 5 aasta vanuste sõidukite puhul on määr 1,47 eurot kW kohta. Samasugust arvestust võib rakendada ka kuni 3500-kilogrammise täismassiga veoauto kasutamise võimaldamisel ettevõtlusega mitteseotud sõitudeks.
 Firmaautoga töö- ja erasõite tehes ei ole uuest aastast alates enam tarvis pidada sõidupäevikut ning kaob erisoodustuse hinna 256-eurone ülempiir. Sõiduki segakasutamisele hakkab edaspidi kohalduma kilovatipõhine erisoodustuse hind.
Firmaautoga töö- ja erasõite tehes ei ole uuest aastast alates enam tarvis pidada sõidupäevikut ning kaob erisoodustuse hinna 256-eurone ülempiir. Sõiduki segakasutamisele hakkab edaspidi kohalduma kilovatipõhine erisoodustuse hind. Foto: pixabay.com

Kaubanduskoja arvates on sõidupäevikute kaotamine positiivne muudatus, kuid selle positiivset mõju kahandab maksumäär. Erisoodustuse hinna määr 1,96 eurot on liiga kõrge ning muudab osade autode erasõitudeks kasutamise senisest kulukamaks, sõltuvalt autode vanusest ja võimsusest. Näiteks kui 130 KW võimsusega kuni 5 aasta vanuse auto kasutamise kohta on seni peetud sõidupäevikut ning igakuine erisoodustuse hind on olnud väiksem kui 256 EUR, siis 1,96 kW määraga kujuneks erisoodustuse hind senisest kõrgemaks. Lisaks tähendavad erinevused kilovati hindades, et sama võimsusega autode puhul võib vanema auto kasutamine edaspidi maksta tunduvalt vähem kui uue auto kasutamine. Näiteks on 114-kilovatise võimsusnäitajaga auto erisoodustuse hind kuni 5 aasta vanuse auto puhul 223,44 eurot ja vanema auto puhul 167,58 eurot. Kaubanduskoja arvates soodustab selline hinnavahe vanemate ja keskkonnale koormavamate sõidukite kasutamist ega aita sugugi kaasa ettevõtete autopargi uuendamisele. Tegime eelnõu menetlemisel ettepaneku mitte kehtestada erinevaid hinnamäärasid ja piirduda ühetaolise kilovatihinnaga. See tagaks kõikide sõidukite kasutajate võrdse kohtlemise, väldiks turumoonutusi ning aitaks ka riigil maksu efektiivsemalt administreerida. Kahjuks ei võetud kaubanduskoja ettepanekut arvesse.

Veel tasub tähele panna, et kui firma sõidukit kasutatakse ainult ettevõtluse tarbeks, peab ettevõte alates uuest aastast sõiduki kasutusele võtmisel teavitama sellest maanteeametit, kes teeb registrisse märke, et sõidukit kasutatakse ainult tööalasteks sõitudeks. Sellise kande tegemise eest ei ole auto omanikul vaja tasuda riigilõivu.

Isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise kord ei muutu

Tööandja kompenseerib ettevõtlusega seotud sõidud maksuvabalt endiselt kuni 335 euro ulatuses. Hüvitise piirmäär on kalendrikuupõhine ning teistesse kuudesse seda tasaarvestusena üle kanda ei saa, lisaks tuleb suurema hüvitise maksmise korral tasuda piirmäära ületava osa eest erisoodustusmaks. Isikliku sõiduauto kasutamisel ettevõtlusega seotud sõitudeks tuleb jätkuvalt pidada ka söidupäevikut, kuhu peab panema kirja sõiduki kasutaja nime, auto registreerimisnumbri ning tehtud töösõitude alg- ja lõppnäidud koos töösõidu sisu täpse kirjeldusega.

Veel muutub ka sõiduauto soetamisel sisendkäibemaksu mahaarvamise arvestuse kord juhul, kui ainult ettevõtluse tarbeks soetatud sõiduki kasutusotstarve kahe aasta jooksul muutub. Muudatuse täpne sõnastus ja sisu on kirjas käibemaksuseaduses (§ 30 lõige 7).

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255