26.09.2017 Teisipäev

Kinkekaardid: müük ja ost

Kinkekaardid muutuvad järjest populaarsemaks, sest pakuvad head alternatiivi aeganõudvale ja piinarikkale kingituste otsimisele. Auditijuht Olesja Timofejeva selgitab näidete abil, kuidas kajastada kinkekaarte raamatupidamises nii müüja kui ka ostja seisukohast, eeldades, et nii müüja kui ka ostja on käibemaksukohustuslastest juriidilised isikud.
Olesja Timofejeva, auditijuht
Olesja Timofejeva, auditijuht

Kuna käibemaksuseaduse § 11 lg 1 kohaselt loetakse, et käive on tekkinud ja teenus on saadud päeval, mil esimesena tehti üks alljärgnevalt loetletud toimingutest:

  1. kauba ostjale lähetamine või kättesaadavaks tegemine või teenuse osutamine;
  2. kauba või teenuse eest osalise või täieliku makse laekumine,

peab müüja käibemaksu arvutama hetkel, kui ostja tasub kinkekaardi eest.

Siin on aga üks tähtis nüanss – see reegel kehtib ainult sel juhul, kui kinkekaart eeldab mõne eelnevalt teadaoleva kauba müüki või teatud teenuse osutamist. Kui aga kinkekaardi müümise hetkel pole teada, millist kaupa müüakse või millist teenust osutatakse ja millist maksumäära kohaldatakse (nt suurtes kaubanduskeskustes), siis on lubatud käibemaks arvestada otseselt kinkekaardi kasutamise hetkel (ehk kauba soetamise või teenuse saamise hetkel).

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference