14.07.2017 Reede

Riigi Tugiteenuste Keskus hakkab haldama riiginõudeid

Riigiasutuste tugiteenuste ehk raamatupidamise, personali- ja palgaarvestuse ning hangete korraldamise üleviimine keskse teenusepakkuja Riigi Tugiteenuste Keskuse (RTK) juurde on olnud tulemuslik. Teenuste kvaliteet on paranenud ning arvestusteenuste osutamisega seotud töötajate arv vähenenud ligi 40%. Tulenevalt senisest positiivsest kogemusest toetas valitsus oma eilsel kabinetiistungil ka riiginõuete halduse konsolideerimist keskse teenusepakkuja juurde.
Postimees
Postimees Foto: Riiginõuete haldus

„Digiajastu tehnoloogilised arengud ja kesksele teenusepakkumisele üleminek aitasid viia riigiasutuste arvete saatmise, raamatupidamise, personaliarvestuse jt tugitegevuste korralduse uuele tasemele. Tulemusena on meil näiteks kiirelt kättesaadavad tuhanded vajalikud (arv)andmed analüüsiks ning võrdluseks, mis aitavad paremini planeerida riigi tegevusi ja eelarvet,“ ütles riigihalduse minister Jaak Aab.

„RTK haldab juba täna suurt osa riiginõuetest, sealhulgas kohtunõudeid, maa järelmaksu nõudeid ja elatisabi nõudeid,“ lisas Riigi Tugiteenuste Keskuse juhataja Tarmo Leppoja. „Riiginõuete konsolideerimine võimaldab ühtlustada nõuete tasumise ja sissenõudmise protsessi ning võtta kasutusele RTK poolt kasutatavaid infotehnoloogilisi lahendusi kõigi nõuete haldamisel. Tulenevalt spetsiifikast jääb tulevikus eraldi vaid maksunõuete haldus, millega tegeleb jätkuvalt Maksu- ja Tolliamet.“

RTK pakub täna erinevaid tugiteenuseid kokku 193 riigiasutusele, sihtasutusele ja avalik-õiguslikule institutsioonile. Lisaks arvestusteenustele ja hangete korraldamisele pakutakse riigiasutustele ka erinevaid infosüsteeme (riigitöötaja iseteenindusportaal, veebipõhine aruandlussüsteem jt), mis aitavad lihtsustada tööprotsesse ja info hankimist ka asutustesiseselt.

„Keskne tugiteenuste korraldus ühtlustab ja tõstab kvaliteeti ning võimaldab kokkuhoidu nii tööajas kui ka kuludes. Meile on väga oluline pakkuda parimat teenust ja teeme selleks tihedat koostööd oma klientidega. Mul on siiralt hea meel, et nende positiivne tagasiside meie teenustele on aasta-aastalt kasvanud,“ täiendas Leppoja. „Tugiteenuste keskne korraldamine on aidanud kaasa ka töökohtade viimisele Tallinnast välja. Tänaseks paikneb 55% arvestusteenust pakkuvatest töötajatest väljaspool pealinna, seda Võrumaast Saaremaani.“

Rahandusministeerium ja RTK jätkavad analüüsimist, milliseid tugiteenuseid on tulevikus veel mõistlik korraldada ühiselt. Samuti on plaanis laiendada olemasolevate tugiteenuste kasutajate ringi, seda eelkõige riigi sihtasutuste seas.

Loe täpsemalt tugiteenuste ühendamise kokkuvõttest rahandusministeeriumi kodulehelt.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255