Kolmapäev, 25 Aprill 2018 09:05

Riigisisese kaubavedaja sõnul ei tasu välismaal tankimine ära

Hinda seda artiklit
(0 hinnangut)
Autovedaja Stonewolf OÜ juhatuse liikme Andrus Lauli sõnul on tema ettevõte kütusekulude vähendamiseks rakendanud edukalt meetmeid ning riigisisese vedajana välismaal tankimine ära ei tasu.

Stonewolf OÜ soovitas autojuhtidel vähendada sõidukiirust 4-5 kilomeetri võrra tunnis, viis sõitjate seas läbi säästliku sõidu koolituse ning rakendas kütusekulu normi, millest väiksema kütusekuluga sõites makstakse autojuhile lisatasu, ütles Laul Äripäeva kütuseturu aastakonverentsil.

Kui autojuhtidele seatud kütusekulu norm oli 31 liitrit 100 sõidetud kilomeetri kohta, siis tänu kulu vähendavatele meetmetele langes kütusekulu keskmiselt 26 liitrile 100 kilomeetri kohta. 10 000-kilomeetrise kuu läbisõidu korral on kütusesääst 500 liitrit, millest autojuht saab Lauli sõnul ligi 300 eurot lisatasu.

"Meie võitsime tänu sellele, et sujuva sõiduga kulub auto vähem, rehvid kuluvad vähem ja piduriklotsid säilivad oluliselt kauem. Ka liiklusoht on väiksem, kaup ei lähe katki ning õnnetusi on oluliselt vähem. Ka keskkond on võitnud, sest süsihappegaasiheitmed on 50 protsenti madalamad võrreldes viie aasta taguse ajaga," ütles Laul, kuigi märkides, et ka kasutatavad autod on võrreldes viie aasta tagusega oluliselt kütusesäästlikumad.

Valdavalt sisemaise vedajana ei tasu Lauli sõnul Lätist odavama kütuse toomine ära. Võttes arvesse Lätis tankima käimisega seotud aja- ja kütusekulu, on võit odavamast kütusest oluliselt väiksem kui 10 eurosenti liitri kohta, mis on Eesti ja Läti kütuse jaehinna hinnavahe.

"Nii palju võiks autovedajas patriotismi olla, et selle 10 sendi või veel väiksema võidu pärast, et see maksusumma jääks Eestisse," lisas Laul. Tema sõnul on olukord siiski erinev rahvusvaheliste vedajate jaoks, kelle jaoks on välismaal odavama kütuse tankimine iseenesest mõistetav ning seda tulu Eesti riik ilmselt tagasi ei saa. "See rong on ammu läinud," sõnas ta.

Jäta kommentaar

Veendu, et kõik kohustuslik (*) info oleks sisestatud. HTML-i kasutamine pole lubatud.


Audiitor ja maksunõunik vastavad lugejate küsimustele

Audiitor ja maksunõunik vastavad lugejate maksunduse, raamatupidamise ja auditiga seotud küsimustele

  • Kas tulumaksuga maksustatava tulu hulka arvatakse ka lastetoetused ja elatis?
    Kas tulumaksuga maksustatava tulu hulka arvatakse ka lastetoetused ja elatis?<em><br /></em> Kas tulumaksuga maksustatava tulu hulka arvatakse ka ühe lapsevanema poolt teise vanema pangaarvele üle kantud elatis, kui elatise ülekandja töötasult on juba kinni peetud kõik maksud? Kas tulumaksuga maksustatava tulu hulka arvatakse ka lastetoetused?
  • Kuidas kajastada ettevõtte bilansis kontsernikontol olevat raha jääki?
    Kuidas kajastada ettevõtte bilansis kontsernikontol olevat raha jääki?

    Kuidas kajastada ettevõtte bilansis kontsernikontol olevat raha jääki? Kui viimase bilansipäeva seisuga on ettevõte paigutanud oma rahalised vahendid kontsernikontole, kas seda tuleks siis kajastada ettevõtte aruandes raha jäägi real või nõudena kontsernikonto liikmete ehk seotud osapoolte vastu? Millistel puhkudel võib olla õigustatud kontsernikontol olevate rahaliste vahendite kajastamine raha jäägina?

  • Kuidas kajastab ostja pöördkäibemaksu raamatupidamises?
    Kuidas kajastab ostja pöördkäibemaksu raamatupidamises?

    Eesti firmalt on saadud arve, kus käibemaksumääraks on märgitud 0%, viidetega: "pöördmaksustatav metalli käibemaks, KMS i § 41 lg 1 alusel arvestab käibemaksu ostja, kauba müügiga seotud teenus KMS-i § 12 lg 1". Kuidas kajastab ostja (käibemaksukohustuslane) pöördkäibemaksu raamatupidamises?

  • Põhivara kasuliku eluea vähendamine
    Põhivara kasuliku eluea vähendamine

    Kas sellisel juhul, kui ettevõtte juht tahab vähendada põhivara (sõiduauto) kasutusiga seitsmelt aastalt viiele aastale, on vaja eelmiste aastate amortisatsioonimäärad uuesti arvutada ja teha bilansis muudatused?

  • Investeeringukulla ostu ja müügi vormistamine
    Investeeringukulla ostu ja müügi vormistamine

    Ettevõtte juhtkond otsustas osta nn investeerimismünte. Kuidas peaks raamatupidaja tehingu vormistama? Kas tekib mingi registreerimis- või maksukohustus? Mis saab, kui otsustame investeerimismündid maha müüa?

Rubriigi Maksud ja raamatupidamine viimased uudised

Sellest osast leiate te uudiseid maksude ja raamatupidamise teemal

  • USA kaalub sõidukite impordile tariifi kehtestamist
    USA kaubandusministeerium teatas kolmapäeval, et uurib võimalust kehtestada julgeolekukaalutlustel imporditariif autodele; The Wall Street Journali allikatel võib tariif ulatuda 25 protsendini.
  • Reid Lääne-Virumaal tuvastas hulga illegaalseid töötajaid
    Lääne-Virumaal möödunud nädalal üheksal ehitusobjektil töötajate seaduslikkust kontrollinud maksu- ja tolliameti (MTA) töötajad tuvastasid, et 78 kontrollitud töötajast olid 14 registreerimata.
  • Ameerika Ühendriikidest pärit toodetele võidakse kehtestada täiendavad tollimaksud
    17. mail 2018 jõustunud rakendusmäärusega 2018/724 plaanib Euroopa Liit kohaldada Ameerika Ühendriikide suhtes kaubanduspoliitilisi meetmeid, kehtestades teatavate Ameerika Ühendriikidest pärit toodete liitu importimisel täiendavad tollimaksud. Kaubanduspoliitika meetmeid kohaldatakse selliste Ameerika Ühendriikidest pärit toodete suhtes, mille tarnetest liit olulisel määral ei sõltu. Maksu- ja tolliamet teatab, millal plaanitakse täiendavaid tollimakse kohaldada ja millistele toodetele need ei rakendu.
  • Kaubata veokile ei kehti rahvusvahelisel veol kütuse aktsiisivabastus
    Kaubata veokile ei kehti rahvusvahelisel veol kütuse aktsiisivabastus Maksu- ja Tolliamet (MTA) juhib tähelepanu asjaolule, et veokite standardses kütusepaagis olev kütus vabastatakse aktsiisist üksnes rahvusvahelisel kaubaveol – see tähendab kaubaveo toimumist vähemalt ühel suunal. Kui veok väljub Eestist ja siseneb riiki ilma haagiseta või tühja kaubaruumiga, siis ei ole tegemist rahvusvahelise kaubaveoga ning kütust aktsiisist ei vabastata.

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes