08.08.2016 Esmaspäev

Läti majanduspolitsei uurib Oleg Ossinovski osalusega rongiprojekti

Läti majanduspolitsei hakkas uurima Oleg Ossinovski osalusega 22 miljonilist diiselrongide renoveerimise projekti, mille lõplikku valmimist on juba enam kui poole aasta võrra edasi lükatud, kirjutab Läti päevaleht Diena.

Oleg Ossinovski osalusega rongiprojekt on Lätis uurimise all
Oleg Ossinovski osalusega rongiprojekt on Lätis uurimise all Foto: PM

Majanduspolitsei juht Peteris Bauska on saatnud kirja transpordiministeeriumile, milles nõuab ametnike vastutuse ja hilinemisest tekkiva kahju hindamist, kirjutas leht esmaspäeval.

21,9 miljoni eurose maksumusega lepingu võitis kaks aastat tagasi kolmest ettevõttest koosnev konsortsium DMU Vilcieni, mille üks osapool on Oleg Ossinovski suurosalusega AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca.

Lisaks kuulub selles osalus Rigas Vagonbuves Rupnicale (RVR), mille nõukogu esimees on Vene kodanik Eduard Boze, ja mida kaudselt kontrollib Aleksandrs Brandavs.  Kolmas osapool, VRC Zasulauks, kuulub 49% ulatuses RVR-ile ja 50,9% ulatuses tellijale Pasazieru Vilciensile.

Projekti valmimistähtaega on korduvalt edasi lükatud. Samuti tuvastati puudusi esimeses Pasazieru Vilciensile üle antud rongidekogumis.

Pasazieru Vilciens kinnitas, et uurimine on alanud. Ettevõte on saanud kätte majanduspolitsei küsimused ja koostab hetkel vastuseid. Samal ajal märkis ettevõte, et projekt on edenemas - neli rongide gruppi on antud töösse, viies on vastu võetud ja kuuendat rongigruppi hetkel testitakse. Läti valitsus on pikendatud projekti tähtaega 30. septembrini.

Kokkulepe 19 diiselrongi renoveerimiseks allkirjastati 2014. aasta 31. jaanuaril ja töö pidi algse tähtaja kohaselt valmis olema 2015. aasta septembris, mida seejärel pikendati tänavu 30. juunini.

Transpordiministeeriumi sõnul oli uus pikendus vajalik mitmete asjaolude tõttu, eriti selle tõttu, et peale esimeste renoveeritud rongide töölepanekut ilmnesid mitmesugused puudused ja viienda ning kuuenda rongidekogumi osasid kasutati nende puuduste kõrvaldamiseks, kuid Venemaa varustajad ei suutnud piisavalt kiiresti vajaminevaid varuosi valmistada ja osa juppe on endiselt puudu.

Hilinemise eest on plaanis DMU Vilcienilt nõuda leppetrahvi 2,2 miljonit ehk 10% lepingu maksumusest.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference