Neljapäev, 07 Detsember 2017 16:11

Ministeeriumi hinnangul puudub vajadus ühistranspordiseadust muuta

Hinda seda artiklit
(0 hinnangut)
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul puudub vajadus ühistranspordiseadust muuta ning liinilubade väljastamise metoodikat saab vajadusel ajakohastada.

"Ühistranspordiseadus on pädev. Seadusemuudatuse initsiatiivi majandus- ja kommunikatsiooniministeerium hetkel ei kavanda, seadus on piisavalt paindlik, et muuta vajadusel aja- ja asjakohaseks ka liinilubade väljastamise kord," ütles ministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter BNS-ile. "Liinilubade väljastamise kord on maanteeameti poolt ühistranspordiseaduse alusel ja koostöös sektori osalistega koostatud metoodika, mida saab vajadusel ajakohastada ning selles on mitmeid muudatusi juba ka tehtud punktides, mis on tekitanud moonutusi või muud sellist," lisas ta.

Seaduse põhimõttest lähtuvalt tellib need bussiliinid ja väljumised, millele on oluline sõidunõudlus, kuid mida kommertsalusel vedajad oma majandushuvidest lähtuvalt teenindada ei soovi, Tatteri sõnul avalik võim, nagu maanteeamet, kohalik omavalitsus või uuest aastast ühistranspordikeskused avaliku teenindamise lepingu alusel. "Selliste liinide teenindamisele tuleb reeglina korraldada riigihange ja vajadusel teenuse osutamise eest toetust maksta," lisas Tatter.

"Kindlasti ei ole õige kommertsliinide sulgemisi põhjendada vaid uue seadusega, pigem on ikka põhjuseks ka reisijate arvu pidev vähenemine maapiirkondades, hõreasustusega kohtades, samas kui näiteks Harjumaal elanike arv kasvab ja liine ei suleta," ütles Tatter. "On ju ka avalike maakonnaliinide sõitjate arv on olnud pidevas langustrendis, kuid siin kompenseeritakse vedajale piletitulu langus riigipoolse toetuse suurendamisega, kommertsvedudel peab vedaja majandama vaid piletimüügist laekuva tuluga," lisas ta.

Senise süsteemi puudusena toodi Tatteri sõnul välja põhimõte, et kui ühel liinil teenindas kaks vedajat, siis kolmandale taotlejale reeglina luba ei väljastatud. Samas lõi nimetatud põhimõte eeldused liiniluba omavate vedajate majanduslikuks stabiilsuseks neid liine ja reisijaid teenindada.

"Uue seaduse kohaselt võib aga ühel väljumisel olla lihtsustatult piiramatu arv vedajaid, tingimusel et nende teenuste kvaliteet kogumis on samaväärne või parem," ütles Tatter. "See aga tähendas tihedamat konkurentsi just tulusamatele väljumistele, mille arvel sai vedaja seni teenindada ka väiksema nõudlusega jätkusuundi. Kui aga põhiliini osalt tulu langes, siis kadus ka vedajal majanduslik motivatsioon jätkuliinina toiminud väljumist edasi teenindada," lisas ta.

Eelkirjeldatud mõju oli Tatteri kinnitusel kõigile turuosalisetele ja otsustajatele väga hästi teada, kuid domineeris üldine avatud turu loogikast kantud lahenduse soov. "Ka peale seaduse jõustumist kritiseeris seda teravalt endiselt nt konkurentsiamet, et see oleks pidanud turu "täielikult avama", millega aga kõnealused negatiivsed mõjud veelgi võimenduksid," sõnas Tatter.

Bussifirma Taisto Liinid sulges alates tuleva esmaspäevast seoses majandusliku mittetasuvusega Tallinna–Antsla bussiliini, mille tõttu oleks Antsla kaotanud lisaks Tallinnale ühenduse ka Tartuga, mis toimib siiski esialgu 17. detsembrini. Liini sulgemise põhjusena nimetas Taisto Liinid aastal 2015 jõustunud kaugliinilubade väljastamise korda, mille tõttu väljus Taisto Liinide Antslasse suunduva bussiga samal kellaajal kell 8.30 Tallinnast Tartusse ja kell 16.30 Tartust Tallinna ka teise ettevõtte buss. Seetõttu polnud kuut maakonda läbiva bussiliini teenindamine Taisto Liinide kinnitusel enam majanduslikult teostatav.

Kaubamärgi Simple Express all tegutsev bussifirma Eesti Buss OÜ sulges alates detsembrist kolm Tallinna ja Võru vahelist kaugliini, mille ettevõte soovis esialgu sulgeda juba oktoobrist. Liinide sulgemise põhjust ettevõte üheselt nimetada ei soovinud.

Jäta kommentaar

Veendu, et kõik kohustuslik (*) info oleks sisestatud. HTML-i kasutamine pole lubatud.


Rubriigi Õigus viimased uudised

Sellest osast leiate te uudiseid tööturu ja tööõiguse teemal

  • Võltskaupade müük internetis – Eesti Kohus sai vastuse Euroopa Liidu Kohtult
    Võltskaupade müük internetis – Eesti Kohus sai vastuse Euroopa Liidu Kohtult Kirjutasime juba varasemalt, et Eesti kohus küsis eelmise aasta suvel Euroopa Kohtult selle kohta, kui kaugele võib isik minna väitega, et pakub võltskauba müüjatele internetis vaid tehnilist tuge ja teda vastutusele võtta ei saa. Praeguseks on Euroopa Kohus oma vastuse andnud. Leides, et vastutab ka isik kelle roll piirdub küll tehnilise toe pakkumisega, kuid kes on võltskauba müügist tema kaasabil selgelt teadlik.
  • Riigikontroll soovitab soodustingimustel vanaduspensioni kaotada
    Riik peaks siduma pensioniea oodatava eluea muutumisega ning kaotama soodustingimustel vanaduspensioni ja väljateenitud aastate penisoni, märgib riigikontroll värskes aruandes.
  • Ministeerium: Eesti on rahapesudirektiivi täielikult üle võtnud
    Rahandusministeeriumi hinnangul on Eesti Euroopa Liidu (EL) neljanda rahapesuvastase direktiivi täielikult üle võtnud ning vastab Euroopa Komisjoni kriitikale kahe kuu jooksul.
  • Mittetulundusühingust spordiklubi sponsoreerimine ja võimalikud maksud
    Mittetulundusühingust spordiklubi sponsoreerimine ja võimalikud maksud Ettevõte on mittetulundusühingust spordiklubi (kuulub tulumaksusoodustusega mittetulundusühingute, sihtasutuste ja usuliste ühenduste nimekirja) sponsor ja soovib suurendada oma toetuse panust, võimaldades ühingul sponsorluse korras kasutada ainult ettevõtte töösõitudeks (maanteeametis) registreeritud sõiduautot ettevõtte töövälisel ajal. Klubi hakkab seda autot kasutama ka ainult oma klubi tegevusteks vajalikel eesmärkidel (klubi töös).
  • Pangaliit: pankrotimenetluse korral ei peaks tuvastama tegelikku kasusaajat
    Pangaliit: pankrotimenetluse korral ei peaks tuvastama tegelikku kasusaajat Eesti Pangaliidu arvates tuleks seadusesse sätestada erand, mille kohaselt pankrotimenetluses oleval äriühingul ei ole rahapesu mõistes tegelikku kasusaajat ning seega ei oleks kohustust ka tegelikku kasusaajat tuvastada.

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes