10.09.2018 Esmaspäev

Elisa katsetab mobiil-ID väljastamiseks näotuvastustehnoloogiat

Elisa katsetab oma esindustes tehisintellektil põhinevat näovõrdlust, mis identifitseerib tulevikus kiirelt ja lihtsalt kaamera ees seisva isiku ning lihtstab mobiil-ID väljastamise protsessi.

Kõik kliendid, kes järgmiste kuude jooksul Kristiine Elisa esinduses Mobiil-ID-d vormistama lähevad, läbivad testprojekti käigus uudse isikutuvastamise protsessi. "Kliendil tuleb korraks vaadata tavalisse veebikaamerasse, mille peale masin hindab tehisintellekti mudelit kasutades, kas inimene, kes seisab kaamera ees, on sama, kes on riigi arvates seotud isiku poolt antud isikukoodiga," ütles Elisa erakliendiüksuse juht, juhatuse liige Andrus Hiiepuu pressiteate vahendusel.

Elisa telekomiteenuste valdkonna juht Mailiis Ploomann ütles, et kogu protsess on väga lihtne ja kaasaegne – kliendil tuleb ainult vaadata kaamerasse ja süsteemi tarkus ning loogika toimivad varjatult taustal. "Praktikas toimub sellel samal hetkel näobiomeetria võrdlus tehisintellekti abil kahe pildi vahel. Võrreldakse vahetult esinduses inimese näost tehtud pilti riigi isikut tõendavate dokumentide andmebaasis olevaga."

Sarnaselt inimestele otsib näovõrdlust teostav tehisintellekt mustreid, mida ära tunda ja mille põhjal otsuseid langetada. Näovõrdluse puhul on nendeks mustriteks näopunktide omavahelised kaugused. "Näiteks hindab näovõrdlus teiste hulgas silmade omavahelist kaugust, silmade kaugust ninast ja palju muud, kuid nende suhete paika panemine ei ole triviaalne," ütles MindTitani juht Kristjan Jansons, kellega koostöös lahendust piloteeritakse. "Tehisintellekti võlu seisnebki selles, et hulga programmeerijate asemel otsustab ja õpib tehisintellekt ise, mis on olulised punktide vahelised suhted ja mis on optimaalseim lahendus," ütles ta.

Kui tehisintellekt leiab, et tegemist on ühe ja sama isikuga, läheb protsess edasi ja inimene saab tulevikus väljuda mobiilioperaatori juurest juba kehtiva Mobiil-ID-ga. "Juhul kui tehisintellekti võrdluse vastus on negatiivne, jääb inimesel alles võimalus minna Politsei- ja Piirivalveameti esindusse ning lasta end ametnikul füüsiliselt tuvastada, täpselt nii nagu see täna toimib," lisas Mailiis Ploomann.

Ploomanni sõnul suhtutakse hetkel projekti ja testimisse väga tõsiselt, kuna tegemist on ainulaadse lahendusega, mida Eestis keegi varem kasutanud pole. "Esialgu on võimalus inimestel uudset lahendust proovida Elisa Kristiine esinduses ja seejärel liigutakse uudse lahendusega edasi järgemööda kõikidesse Elisa esindustesse üle Eesti."

Hetkel kogutakse piloteerimise käigus andmeid teenuse kasutamisest ja kui piisav andmehulk on koos, hinnatakse koos siseministeeriumiga tulemusi ning vajadusel kohandatakse kas protsessi või tehnoloogilist lahendust. Kui tehniliselt on süsteem toimiv, protsess klientide jaoks vastuvõetav ja lahenduse täpsus vastab riigi poolt ette antud kriteeriumitele, plaanitakse näovõrdlus kasutusse võtta 2019. aasta esimeses pooles.

Elisa Eesti AS on Elisa kontserni osa, mis osutab mobiilside, interneti püsiühenduse ja TV-teenuseid. Koos Santa Monica Networksiga pakub ettevõte ka võrgu- ja andmekeskuste lahendusi. 1000 töötajaga ettevõtte siht on saada suurimaks kommunikatsiooni- ja meelelahutusettevõtteks Eestis. Ettevõtte käive oli 2017. aastal 157,9 miljonit eurot.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255