19.07.2017 Kolmapäev

Omniva hakkab Kakumäel testima Starshipi automaatkullereid

Omniva kaubamärki kasutav riiklik logistikafirma AS Eesti Post hakkab Kakumäel testima klientidele pakkide kättetoimetamist Starship pakirobotite ja Mercedes-Benzi droonide vedamise kaubikuga Robovan.
AS Eesti Post hakkab Kakumäel testima Starship'i pakiroboteid
AS Eesti Post hakkab Kakumäel testima Starship'i pakiroboteid Foto: Postimees

Läbi suve kestev pilootprojekt kaasab üht pakirobotite jaoks mõeldud prototüüp kaubikut Robovan ning kaheksat robotit, teatas Omniva.

Omniva juhatuse esimehe Joona Saluveeri sõnul on pilootprojekt oluline verstapost pakkide kohaletoimetamise viimase miili uuendusprotsessis. "Oleme põnevil ja tunneme au, et meil on võimalus esimesena testida Robovani ja Starshipi pakirobotite ainulaadset koostööd. Järgmise kaheksa nädala jooksul saame olulist infot ja tagasisidet, kuivõrd võimalikud ning kasulikud sellised uuendused meie tarneprotsessis on," märkis Saluveer.

Mercedes-Benz Vans ja Starship Technologies tutvustasid pakirobotite laadimiseks ja transportimiseks loodud Robovani kontseptsiooni 2016. aasta septembris. Prototüübina esitletud Sprinter on mobiilne laadimis- ja transpordikeskus kaheksa roboti jaoks.

"Meil on hea meel, et oleme Omniva näol leidnud paindliku ning kiiresti kohaneva partneri, kellega koos saame astuda järgmise suure sammu uue tehnoloogia rakendamise suunas. Eestis on testiks väga soodsad tingimused, mistõttu oleme kindlad, et saadud kogemus aitab meil robottarne valdkonnas teha kiireid arenguid," ütles Mercedes-Benz Vansi tuleviku transpordisuundade juht Stefan Maurer.

Starship Technologies tegevjuhi ja asutaja Ahti Heinla sõnul on tegemist olulise sammuga pakiveo tuleviku suunas. "Meie esimesed testid koostöös Omniva ja Daimleriga saavad olema märgilise tähtsusega meie tehnoloogia edasises arengus," märkis Heinla.

Riigikogu võttis tänavu vastu õigusaktid, mis lubavad pakirobotid kõnniteedele. Parlamendi teatel moodustab tarneprotsessi nii-öelda viimane miil umbes 20-40 protsenti kogu tarnekulust ja seetõttu kasutatakse pakiroboteid aina rohkem. Kümne aasta pärast võivad robotid vastutada koguni 80 protsendi viimase miili tarne eest.

"Mul on väga hea meel, et Euroopa eesistumise alguses saab Eesti esitleda ka järjekordset tehnoloogilist innovatsiooni, nende robotite reaalset kasutamist pakkide kohaletoimetamiseks. Praegu küll on tegu alles väga algusjärgus piloodiga, aga kõik suured asjad on saanud alguse väikesest katsetusest," ütles ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo. "E-kaubandus kasvab kiiresti ning et sellega kaasas käia, on vaja mõelda arengule kõigis aspektides – alates piirideülese tarbijasõbraliku raamistiku loomisest kuni viimase miili kättetoimetamistehnoloogiani."

Omniva on esimene ettevõte maailmas, mis testib Robovani lahendust ning esimene postiettevõte, mis testib Starshipi pakiroboteid. Samuti kasutatakse Kakumäel läbiviidavas testis päris klientide pakke, mis muidu jõuaksid postkontorisse. Saluveeri sõnul on Omniva eesmärk suunata kõik selle piirkonna mõõtmete poolest sobivad pakid pakirobotitesse.

Starship Technologies ehitab autonoomseid robotkullereid, mis toovad kolme kilomeetri raadiuses kauba kohale 15-30 minutiga. Robotid liiguvad iseseisvalt, kuid on inimeste pideva jälgimise all, kes saavad juhtimise igal ajal üle võtta. Starship on loodud kahe Skype'i kaasasutaja, Ahti Heinla ja Janus Friisi poolt ning ettevõtte eesmärk on muuta viisi, kuidas pakke, toidu- ja esmastarbekaupu lõppadressaadile tarnitakse.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255