Esmaspäev, 16 November 2015 10:50

Tarbijakaitseamet juhib kampaaniaga tähelepanu ebaausale kauplemisele

Hinda seda artiklit
(0 hinnangut)

Tarbijakaitseamet alustab täna kampaaniat „Kauple ausalt. Osta targalt!“, mis juhib nii tarbijate kui ka kauplejate tähelepanu kohati üsna tihti kasutatavatele ebaausatele kauplemisvõtetele, nende äratundmisele ja nende kasutamisest hoidumisele.

Tarbija teadlik ostkäitumine on tõhus survemehhanism ja kauplejate kauplemiskvaliteedi kasvu oluline eeldus. Amet kutsub tarbijaid suhtuma ettevaatlikkusega sellistesse pakkumistesse, mis tunduvad olevat liiga head, et olla tõsi, sest sageli see tunne ei peta.

Ebaausad kauplemisvõtted on tarbijat eksitavad või agressiivsed. Eksitav võib olla nii kauba või teenuse kohta jagatav teave, konkurendiga tehtud võrdlus ja tarbijamäng, mille käigus ei jagata lubatud auhindu, samuti „kuni kaupa jätkub“ kampaaniapakkumised, mille kaup saab otsa juba esimestel päevadel või lausa tundidel.

Reklaam on eksitav siis, kui see annab eksitavat teavet kauba või teenuse koguse, tingimuste, hinna, tagastamise vms kohta, mis võib mõjutada inimeste ostuotsust valedel alustel ja põhjustada tarbijale majanduslikku kahju.

Teavituskampaania „Kauple ausalt. Osta targalt!“ infomaterjale ebaausate kauplemisvõtete kohta leiab veebilehelt ostatargalt.ee eesti ja vene keeles. Lehele on koondatud palju erinevaid näiteid kõikvõimalike ebaausate ja agressiivsete kauplemisvõtete ja eksitava reklaami kohta, et aidata tarbijail ära tunda ja vältida ebaausaid kauplemisvõtteid.

Tarbijakaitseameti teavituskampaania kestab 20. detsembrini.

Tarbijakaitseamet kutsub taas üles ausalt müüma ja targalt ostma

Tarbijakaitseamet alustab täna teavituskampaaniat „Kauple ausalt. Osta targalt!“, millega pöörab tähelepanu võimalikele ebaausatele kauplemisvõtetele – et ettevõtjaid järgiks ausa kauplemise põhimõtteid ning tarbijad oskaks teha tarku valikuid.

Tarbija teadlik ostkäitumine on tõhus survemehhanism ja kauplejate kauplemiskvaliteedi kasvu oluline eeldus. Amet kutsub tarbijaid suhtuma ettevaatlikkusega sellistesse pakkumistesse, mis tunduvad olevat liiga head, et olla tõsi, sest sageli see tunne ei peta.

Ebaausad kauplemisvõtted on tarbijat eksitavad või agressiivsed. Eksitav võib olla nii kauba või teenuse kohta jagatav teave, konkurendiga tehtud võrdlus ja tarbijamäng, mille käigus ei jagata lubatud auhindu, samuti „kuni kaupa jätkub“ kampaaniapakkumised, mille kaup saab otsa juba esimestel päevadel või lausa tundidel.

Reklaam on eksitav siis, kui see annab eksitavat teavet kauba või teenuse koguse, tingimuste, hinna, tagastamise vms kohta, mis võib mõjutada inimeste ostuotsust valedel alustel ja põhjustada tarbijale majanduslikku kahju.

Teavituskampaania „Kauple ausalt. Osta targalt!“ infomaterjale ebaausate kauplemisvõtete kohta leiab veebilehelt ostatargalt.ee eesti ja vene keeles. Lehele on koondatud palju erinevaid näiteid kõikvõimalike ebaausate ja agressiivsete kauplemisvõtete ja eksitava reklaami kohta, et aidata tarbijail ära tunda ja vältida ebaausaid kauplemisvõtteid.

Ameti teavituskampaania kestab 20. detsembrini.

Jäta kommentaar

Veendu, et kõik kohustuslik (*) info oleks sisestatud. HTML-i kasutamine pole lubatud.


Rubriigi Ühiskond viimased uudised

Sellest osast leiate te uudiseid ühiskonna, inimeste ja poliitika teemal

  • Läheneb reisiettevõtjate aruannete esitamise tähtaeg
    20. oktoobriks tuleb reisiettevõtjatel esitada kolmanda kvartali kogumüügi aruanded, mis peavad sisaldama andmeid kogumüügi ja ettemaksete kohta, mis omavad suurt tähtsust reisiettevõtjate üle järelevalve teostamisel. Aruanne tuleb esmakordselt esitada uuel vormil.
  • Swedbank avas 18. oktoobril mobiilsed viipemaksed
    Alates 18. oktoobrist on Swedbanki klientidel võimalik kasutada uue äpi esmaversiooni Swedbank 2019 Eestis, mille saab alla laadida Google Play ja App Store' äpipoodidest. Esimesena Eestis pakub rakendus uue kasutajakogemuse ja värske kujunduse kõrval Androidi kasutajatele ka täiesti uut võimalust teha mobiilseid viipemakseid. Mobiiliga maksmiseks tuleb poes oma telefoniga terminali puudutada just nagu kaardiga tehtavate viipemaksete puhul. Täpsem info siin: www.swedbank.ee/mobiilimaksed.
  • SEB: Suurem osa eluasemelaenudest on kindlustatud terviseriskide vastu
    SEB Elukindlustuse kliendianalüüsi kohaselt pelgavad SEB-st eluasemelaenu võtnud kliendid enim lähedase pereliikme kaotust, millele järgnevad terviseriskide realiseerumine ja töökaotus.
  • Ettevaatust! Ettevõtjatele suunatud petuskeemid on endiselt liikvel
    Kaubanduskoja teatel on viimasel ajal taas sagenenud Eesti ettevõtetele European Business Number-pakkumiste saatmine. Tegemist on nn kataloogipettusega, milles palutakse ettevõtetel European Business Number-registri uuendamiseks edastada enda andmed, et need oleks potentsiaalsetele koostööpartneritele kättesaadavad.
  • Baltikumi elanike vaesusrisk on EL-i keskmisest kõrgem
    Balti riikide elanike vaesuse või sotsiaalse tõrjutuse risk on Euroopa keskmisest suurem, selgub Eurostati andmetest, mis katab 23 Euroopa Liidu 28 liikmesriigist.

Liituge meiega sotsiaalvõrgustikes