"Eestis puudub hetkel siseriiklik võimekus rehvide kogumise ja taaskasutamise probleemi lahendamiseks ja kuna uusi taaskasutustehaseid üleöö ei teki, tuleb leida võimalus üleliigsete rehvide välismaale viimiseks," ütles riigikogu keskkonnakomisjoni esimees Rainer Vakra BNS-ile.
"Püüdsime arutelul saada numbritest aru ja milline praegune seis on. Töötlemata rehvide hulk on 30 000–45 000 tonni vahel ja pigem see ülemine number," lisas Vakra. "Teine number on registreerimata rehvide osakaal. Keskkonnaamet räägib 5–8%-st, rehviliidud räägivad kolmandikust. Reaalsus on ilmselt nende kahe vahel," ütles ta.
Vakra sõnul on probleem tõsine ja selle lahendamiseks peavad rehvide ümbertöötlejad ja riigi ametid omavahel koostööd tegema ning üksteise süüdistamine ei aita. "Usun, et tänane koosviibimine ka seda suhtumist parandas," märkis ta.
Ühe tonni rehvide ümbertöötlemine maksab Vakra sõnul suurusjärgus 100 eurot ning seega on probleemi suurus umbes 4,5 miljonit eurot.
Riigikogu keskkonnakomisjoni teisipäeval peetud koosolekule olid kutsutud MTÜ Eesti Rehviliidu, MTÜ Rehviringluse, keskkonnaministeeriumi, keskkonnainspektsiooni, rahandusministeeriumi ja maksu- ja tolliameti esindajad.