Partsi sõnul on olulised nii Tallinn-Narva-Peterburi kui Tallinn-Luhamaa/Koidula-Moskva suunad ning seda nii teede, raudtee ning nendega seotud sadamate ning lennujaamade osas. Tegemist on juba eksisteerivate transpordivõrgustikega ning Eesti eesmärk on olla nendega EL-i nö suurel kaardil. See loob paremad võimalused nii investeeringuteks võrgustikku ja läbi rahvusvahelise tuntuse ka kaubamahtude ja reisiliikluse kasvatamiseks.
„Kui me eeldame, et EL-i prioriteet on lisaks EL-i siseste ühenduste arendamisele ka ida ja lääne suunalise transpordi arendamine, on ühendused kolmandate riikidega Põhjala-Balti transpordialase koostöö üks põhiline osa“ rääkis Parts. „Eesti kaudu võib laiendada ühendusi Kesk-Aasia ja Hiina poole,“ lisas ta.
Lisaks põhivõrgustikule soovib Eesti lisada üldisesse EL-i transpordivõrgustikku Sillamäe sadama ja Rakvere-Paide-Pärnu teelõigu. Ühe võimalusena võiks arendada ka Riia-Valga-Koidula raudteeühendust.