Tema hinnangul on veokijärjekordade teema jätkuvalt aktuaalne "mitte
poliitilise tahte puudumise tõttu Venemaa Föderatsiooni juhtkonna poolt,
küsimus on esiteks infrastruktuuris, ning teiseks
kontrolliprotseduuride täiustamises."
"Loomulikult pole asi poliitilises tahtes. Te teate, et analoogne
olukord on ka Vene-Soome piiril. Ent Vene-Soome piiri kohta selgus tõik,
et kaks kolmandikku Soomest Venemaale suunduvatest veostest moodustavad
Hiina ja Jaapani päritolu kaubad," selgitas ta.
"Piiri infrastruktuur oli arvestatud mõnevõrra teistsuguse mahu jaoks.
Näiteks armastavad jaapanlased autosid Venemaale tuua läbi Soome
sadamate. Võibolla midagi tuleb ka Eesti kaudu, ma ei tea, aga läbi
Soome kindlasti. Sellega seoses arendab Venemaa omaenese sadamaid,"
lisas ta.
"Mis puutub teist põhjust, siis siin on meil ka teisi piirajaid, mille
kehtestajaks on seesama Euroopa Komisjon, näiteks veoste kontroll, mis
peavad läbima veterinaar- ja fütosanitaarse kontrolli," osutas Tšiюov.
"Näiteks Leedu piiril Kaliningradi oblastiga saavad need kaubad läbida
vaid üht piiripunkti, mis tekitab ebasümmeetrilise koormuse. Nii et kõik
need on tehnilised, osaliselt loomulikult ka rahalised probleemid,"
kinnitas Venemaa esindaja.
Tema sõnul pole praegu asi isegi mitte niivõrd piiripunktides endis,
neid pole nii raske varustada, kuivõrd vajaduses arendada kogu
juurdepääsumajandust. "See puudutab nii maanteid kui ka raudteid. See on
üsna keerukas transpordikompleks. Kui vaadata mahtusid, siis on mitu
korda kasvanud,"selgitas ta.
"Sel teemal käib meil EL-iga üsna huvitav dialoog nii EK kui ka
Varssavis asuva agentuuriga Frontex nii piiriprotseduuride täiustamise
kui ka piirikoostöö üle. Ma arvan, et probleem võidakse üsna lähedases
tulevikus vähemalt minimeerida, kui täielikult lahendada ei õnnestu,?
usub Tšiюov.
BNS