AKI soovitab tööandjatel seada sisse arvuti kasutamise reeglid

Olukorras, kus töölepingu seadus annab tööandjale õiguse töötajat kontrollida, samuti reguleerida arvuti- ja infosüsteemide kasutust,  soovitab Andmekaitse Inspektsioon (AKI) määrata kindlaks konkreetsed arvuti kasutamise reeglid.

AKI andis novembris välja juhise, kuidas reguleerida arvuti kasutamist nii, et samal ajal oleks tagatud töötajate privaatsus ja õigus sõnumisaladusele ka juhul, kui töötaja kasutab tööandja IT-ressurssi isiklikuks otstarbeks.

„Juhises näitame töötajatele praktiliste näidete põhjal, millise digitaalse jälje nad endast töökeskkonda jätavad, samuti anname soovitusi, kuidas töösuhte pooled võiksid käituda hallil alal, mis õiguslikult jääb töötaja, tööandja ja sideteenuse osutaja vahele,“ põhjendas vajadust juhise järele selle koostaja, AKI IT-nõunik Urmo Parm.

Tema sõnul on mõlemale poolele parem, kui tööandja paneb töökorralduse reeglite hulgas paika arvuti, arvutivõrkude ja infosüsteemide kasutamise korra, vastasel juhul võib töötaja näiteks vaikimisi eeldada, et tal on tööandja domeeniga e-postkastist lubatud pidada ka erakirjavahetust.

Juhis selgitab muu hulgas, millal võib tööandja töötaja e-kirjavahetusega tutvuda, ja soovitab, mida teha töötaja e-postkastiga pärast töösuhte lõppu. Töötajad omakorda peaksid arvestama, et e-kirju saates ja võrgulehti külastades jätavad nad endast töökeskkonda maha digitaalse jälje. Juhis annab vastuse, kes, millistel tingimustel ja millises ulatuses tohib sel viisil kogutud, sealhulgas isiklikke andmeid kasutada.