Vastab tööinspektsiooni nõustamisjurist Leonid Siniavski: Tööandja koostab ettevõtte puhkuste ajakava iga kalendriaasta kohta ja teeb selle töötajale teatavaks kalendriaasta esimese kvartali jooksul. Puhkuste ajakava ei saa tööandja üldjuhul ühepoolselt muuta, selleks on vajalik tööandja ja töötaja kokkulepe. Siiski annab seadus teatud juhtumil tööandjale õiguse töötaja puhkus kas katkestada või edasi lükata.
Tööandja võib töötaja puhkuse katkestada või edasi lükata üksnes ettenägematu olulise töökorralduse hädavajaduse tõttu, eelkõige kahju tekkimise ärahoidmiseks. Tegemist peab olema erandliku olukorraga, mida ei olnud võimalik ette näha ja mida ei ole võimalik muul viisil lahendada kui töötaja puhkus katkestada, töötaja tööle kutsuda ning tööajakava vastavalt ümber teha.
Puhkuse katkestamisel või edasilükkamisel tuleb töötajale kasutamata jäänud puhkuseosa anda vahetult pärast kiire tööülesande lahenemist või töötajaga kokkuleppel mingil muul ajal. Tööandja peab lisaks veel arvestama sellega, et kui ta katkestab töötaja puhkuse, peab ta seaduse kohaselt hüvitama töötajale puhkuse katkestamisest või edasilükkamisest tulenevad kulud.
Ehk teisisõnu: tööandja võib Teie puhkuse erakorraliste asjaolude tõttu teatud ajaks katkestada ning Teid tööle kutsuda, kuid peab sealjuures hüvitama Teile puhkuse katkestamisega seonduvad kulud (nt laevapiletite maksumuse, nende ümbervahetamisega seotud kulud jmt).