19.06.2019 Kolmapäev

Kaubiku kasutamise maksuprobleemid

Tulumaksuseadus (edaspidi – TuMS) ja käibemaksuseadus (edaspidi – KMS) reguleerivad väga detailselt sõiduautode kasutamisega seotud tulumaksu ja käibemaksukäsitlust.

Tõnis Jakob, juhtiv maksukonsultant
Tõnis Jakob, juhtiv maksukonsultant Foto: Marisett

Erisoodustuse hinna määramise alused

Liiklusseaduse tähenduses kuni 3500-kilogrammise täismassiga veoauto (N1 kategooria) ehk edaspidi kaubiku kasutamise maksustamise kohta on eraldi sätted, kuid need erinevad oluliselt sõiduauto kohta käivatest reeglitest.

Sõiduauto kohta sätestab TuMS-i § 48 lg 8, et tööandja omandis või valduses oleva sõiduauto töö-, ameti- või teenistusülesannete või tööandja ettevõtlusega mitteseotud tegevuseks kasutamise korral on erisoodustuse hind 1,96 eurot sõiduauto liiklusregistris märgitud mootori võimsuse ühiku (kW) kohta kuus, üle viie aasta vanuse sõiduauto puhul on erisoodustuse hind sõiduauto mootori võimsuse ühiku (kW) kohta 1,47 eurot.

Varem tuli kaubiku eratarbeks kasutamise korral rakendada rendihinna põhimõtet, aga nüüd võib TuMS-i § 48  lõike 8¹ kohaselt lõikes 8 sätestatud erisoodustuse hinna määramise korda kasutada ka liiklusseaduse tähenduses kuni 3500-kilogrammise täismassiga veoauto ehk kaubiku kasutamise võimaldamisel töö-, ameti- või teenistusülesannete või tööandja ettevõtlusega mitteseotud tegevuseks.

Seega saab praegu kaubiku puhul erisoodustuse maksumust määrata:

  • kas rendihinna alusel või
  • mootori võimsusest lähtudes analoogiliselt sõiduautoga.

 

Täismahus artiklit saate lugeda Raamatupidamisuudiste värskest numbrist (nr 4, 2019). Kui te ei ole veel jõudnud tellida ajakirja Raamatupidamisuudised, saate seda teha siit.