Maksu- ja Tolliameti uue iseteeninduskeskkonna e-MTA loomise teekond algas 2017. aasta jaanuaris analüüsiga ning on nüüdseks jõudnud oma eesmärgi ehk kliendi töölaua valmimiseni. Alates jooksva aasta septembrist on nüüdisaegse kujunduse ja struktuuriga ning mitmeid uusi kasutusvõimalusi pakkuv e-MTA kõigile kasutamiseks avatud.
Lihtsad ja mugavad teenused
Uus iseteeninduskeskkond pakub lihtsaid ja mugavaid teenuseid, on loodud klientide vajadusi arvestades ning järgib ühtseid kasutajakogemuse põhimõtteid. Kõik teenused on kasutatavad nutiseadmetes ning kättesaadavad kolmes keeles: eesti, vene ja inglise.
E-MTA on uuendatud kujunduse ja struktuuriga iseteeninduskeskkond, mis pakub nii erakliendile kui ka professionaalsele kasutajale kiire ülevaate tema enda või esindatavate maksu- ja tolliandmetest ning eelseisvatest kohustustest. Kõige olulisema info ja teadete koondamine töölauale võimaldab kliendil oma kohustusi kohe mugavalt täitma asuda ning sellega asjatut ajakulu vältida.
Uue e-MTA põhimõte on, et keskkonna kasutamine on lihtne ja arusaadav ning pakub mitmeid võimalusi kiirelt vajalike teenuste või infoni jõudmiseks.
Näiteks on uues keskkonnas võimalus töölaua kujundamiseks, mis mõeldud eelkõige e-MTA igapäevastele professionaalsele kasutajale.
Teenuste mugavaks kasutamiseks on võimalik muuta menüüpunktide asetust just konkreetsele kasutajale käepäraseks ja tõsta enim kasutatavad teenused menüüs prioriteetsemaks. Samuti on võimalik muuta sisuplokkide asetust ning valida ise tabelites kuvatavate veergude arvu, andmete valikut jne. Süsteem salvestab muudatused ning järgmisel korral e-MTAsse sisse logides kuvatakse kasutajale tema enda kujundatud vaade.
Allpool vaatame üle iseteeninduskeskkonna E-MTA töölaua olulisemad elemendid.
Täismahus artiklit saate lugeda Raamatupidamisuudiste värskest numbrist (nr 6, 2019). Kui te ei ole veel jõudnud tellida ajakirja Raamatupidamisuudised, saate seda teha siit.