Stockmanni turundusjuht Erica Järv ütles BNS-ile, et detsembrikuu senise müügiga võib rahul olla ning et tulemused on mullusega võrreldes paremad. Ta märkis, et eelmise nädala lõpu seisuga on detsembri müük võrreldes möödunud aasta sama perioodiga 10 protsenti suurem ning et kogu detsembrikuu käibekasv jääb tema hinnangul samuti 10 protsendi juurde.
Järv ütles, et kerge tõus on detsembris olnud ka Stockmanni külastajate arvus, kirjutab BNS.
Küsimusele, mida jõuludeks praegu enim ostetakse, vastas Järv, et oste on seinast seina. Ta tõi välja, et nii Stockmanni kaubamaja naiste- kui meesteosakonnast ostetakse riideid, aksessuaare ja pesu, samuti on populaarne kosmeetika ja koduosakonnast ostetakse jõuluteemalisi tooteid, samuti kodusisustustooteid. "Lastele mänguasjad, nagu ikka."
Keskmist ostusummat Järv välja tuua ei osanud, kuid märkis, et müük on detsembris tõusnud rohkem kui klientide arv ehk siis keskmine ost on mullusest suurem.
AS Viru Keskuse juhatuse liige Ants Vasar rääkis BNS-ile, et Viru keskuse detsembri käibekasv tervikuna tuleb tema hinnangul 10–12 protsenti. "Kui siiamaale on aasta meil jäänud 10-protsendise [käibe]kasvu juurde, siis mingisugust olulist hüpet me detsembris ei oota, seda enam, et eelmise aasta detsember oli juba päris korralik võrreldes masuajaga."
Külastatavuse kohta ütles ta, et see on olnud sel sügisel võrreldes eelmise aastaga kõigil kuudel kolm protsenti kõrgem ning tema hinnangul püsib külastajate ostuaktiivsus sellisel tasemel aasta lõpuni.
"Tarbijakäitumises siin olulisi muudatusi rohkem emotsionaalse rahakäsitsemise osas oodata küll ei ole. Seda enam, et foon on ühelt poolt Eesti mõttes suhteliselt positiivne, aga laiemas mastaabis võttes suhteliselt määramatu," rääkis Vasar.
"Praegu küll ei oska välja tuua, mis selle aasta hitiks peaks saama," ütles Vasar populaarsete jõulukaupade kohta. Ta märkis, et mingisuguseid hitt-tooteid ei ole keskusel seoses lähenevate pühadega välja kujunenud, kuna emotsionaalseid oste väga ei tehta. Ta tõi välja, et tavapäraselt suureneb pühade ajal kommide, šokolaadi ja alkoholi müük.
Tallinna Kaubamaja AS-i turundusdirektor Anne-Liis Ostov ütles BNS-ile, et börsiettevõttena Tallinna Kaubamaja detsembri käibenumbreid kommenteerida ei saa, kuid kontserni kaubamajade puhul on jõulukuu esimene pool olnud "igati rõõmustav ja ootustele vastav".
"Sellel aastal tundub, et kingituste ostmisega tehti algust juba kohe esimesel advendil ja oste planeeritakse pikemalt ette. Nii nagu juba paar viimast aastat – eelkõige otsitakse praktilisi ja kvaliteetseid kingitusi," rääkis ta.
Ostovi sõnul on külastatavus jäänud samale tasemele, küll aga on võrreldes eelmise aasta detsembriga suurenenud nii ostude arv kui keskmine ostusumma.
Ostov ütles, et selle aasta jõulukinkide edetabelis on traditsiooniliselt palju ilutooteid, juukseehteid ja kõrvarõngaid. "Lastele on sellel aastal müügihitt number üks "Lotte ja kuukivi saladuse" DVD, samuti on väga populaarsed 3D pusled, erinevad käsitöökomplektid ja Lego. Meestele ostetakse traditsiooniliselt palju praktilisi kingitusi – triiksärke, lipse, kindaid, sokke ja pesu. Naiste puhul on lisaks pesule TOP-is ka sallid ja rätikud."
Ta lisas, et jõulukinkide edetabelis on nagu alati ka küünlad ja jõulukaunistused ning enamik jõuluehteid oli selle nädala alguseks suuresti juba läbi müüdud. "Rõõm on tõdeda, et jõulukaupade tükimüügi absoluutse TOP-i moodustavad aga hoopis heategevustooted – kellukesed ja jõulukaardid."
Ostov tõi välja, et võrreldes möödunud aastaga ostetakse tunduvalt vähem rahakotte, mis oli eelmisel aastal tänu euro tulekule tema sõnul ülipopulaarne kingihitt.