03.03.2011 Neljapäev

Kvoodiraha eest ostetavad autod säästaks kohalike omavalitsuste raha

Jaapani elektriautode maksumus on üle 40.000 USA dollari.

Sotsisaaltöötajate kasutusse antavad Mitsubishi elektriautod i-MiEV on neljakohalised ning läbivad ühe laadimisega kuni 160 kilomeetrit. Akude tavalaadimine võtab aega kuus tundi, kiirlaadimine 20 kuni 30 minutit. Masinate tippkiirus on 130 kilomeetrit tunnis ning 100 kilomeetri läbimiseks kulub neil 10,6 kilovatt-tundi elektrienergiat, mis öise soodsaima elektritariifi puhul teeb teekonna maksumuseks 0,78 eurot ehk 12,2 krooni, selgub valitsuse materjalidest.

Sõidukite garantii kestab kolm aastat või 100.000 kilomeetri läbisõiduni. Tehase kinnitusel on auto akude eluiga vähemalt kaheksa aastat, mille järel nende mahutavus hakkab vähenema.

Nende laadimiseks on kavas samuti kvoodiraha eest ehitada Eestit kattev laadimisvõrk, kus oleks ilmastikukindlad pistikud. Eesti jaoks on vaja ligikaudu 200–280 laadijat.

Kava kohaselt korraldatakse kiir- ja tavalaadijate ning nende paigalduse, teeninduse, hoolduse ja käituse riigihange. Analüüsimise faasis määratletakse ka kiirlaadijate täpsed tehnilised nõuded, sest need peavad vastama elektrisõidukitele, mida omavalitsusüksuste sotsiaaltöötajad ja AS Hoolekandeteenused kasutama hakkavad, ning soovitavalt peaks tühjenenud 16 kilovatt-tunnise aku laadimine 80 protsendise täituvuseni võtma aega 30 minutit.

Hangitud kiir- ja tavalaadijad peavad soovitavalt vastama Euroopa Liidu standarditele ja võimaldama laadida teisi levinumaid elektriautomarke, mida võidakse Eestis müüma hakata.

BNS


Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255