Jaapani elektriautode maksumus on üle 40.000 USA dollari.
Sotsisaaltöötajate kasutusse antavad Mitsubishi elektriautod i-MiEV on
neljakohalised ning läbivad ühe laadimisega kuni 160 kilomeetrit. Akude
tavalaadimine võtab aega kuus tundi, kiirlaadimine 20 kuni 30 minutit.
Masinate tippkiirus on 130 kilomeetrit tunnis ning 100 kilomeetri
läbimiseks kulub neil 10,6 kilovatt-tundi elektrienergiat, mis öise
soodsaima elektritariifi puhul teeb teekonna maksumuseks 0,78 eurot ehk
12,2 krooni, selgub valitsuse materjalidest.
Sõidukite garantii kestab kolm aastat või 100.000 kilomeetri
läbisõiduni. Tehase kinnitusel on auto akude eluiga vähemalt kaheksa
aastat, mille järel nende mahutavus hakkab vähenema.
Nende laadimiseks on kavas samuti kvoodiraha eest ehitada Eestit kattev
laadimisvõrk, kus oleks ilmastikukindlad pistikud. Eesti jaoks on vaja
ligikaudu 200–280 laadijat.
Kava kohaselt korraldatakse kiir- ja tavalaadijate ning nende
paigalduse, teeninduse, hoolduse ja käituse riigihange. Analüüsimise
faasis määratletakse ka kiirlaadijate täpsed tehnilised nõuded, sest
need peavad vastama elektrisõidukitele, mida omavalitsusüksuste
sotsiaaltöötajad ja AS Hoolekandeteenused kasutama hakkavad, ning
soovitavalt peaks tühjenenud 16 kilovatt-tunnise aku laadimine 80
protsendise täituvuseni võtma aega 30 minutit.
Hangitud kiir- ja tavalaadijad peavad soovitavalt vastama Euroopa Liidu
standarditele ja võimaldama laadida teisi levinumaid elektriautomarke,
mida võidakse Eestis müüma hakata.
BNS