"Maanteeameti jaoks on muudatus töine ja mingeid tagasilööke olnud ei ole," ütles ameti sõidukite registriosakonna peaspetsialist Sulev Vill.
Vill rõhutas, et ka tavainimese jaoks ei toimunud sellega mingit märkimisväärset muudatust. "Peatatakse ju ainult nende sõidukite registrikanne, mida aktiivselt ei kasutata. Kui inimesel tekib tahtmine oma autoga jälle liiklema hakata, siis tuleb osta uus kohustusliku liikluskindlustuse poliis ja läbida tehnoülevaatus ning registrikanne taastub," rääkis ta.
Automarkide lõikes on enim ehk 16 422 sissekande peatamist tehtud Fordide kohta, 12 315 juhul on kanne peatatud Opelite kohta, 11 426 juhul VAZ-ide kohta, 10 221 juhul Volkswagenite ja 8444 juhul BMW-de kohta.
Maanteeamet peatab 1. oktoobrist jõustunud seadusemuudatusega sõiduki või selle haagise liiklusregistrikande, kui neil möödub viimase tehnoülevaatuse ja kindlustuspoliisi kehtivusest kaks aastat.
Sõiduki, mille registrikanne on peatatud või mis on ajutiselt registrist kustutatud, loetakse registreerimata sõidukiks ja sellise sõiduki kasutamise liikluses pole lubatud. Erandkorras – kui sõidukil ei ole eriti ohtlikke rikkeid või puudusi – võib sellise sõidukiga ettevaatlikult ja rikke iseloomu arvestades sõita lähimasse remondikohta, tehnoülevaatuspunkti, liiklusregistri büroosse või parkimiskohta.
Registrikande peatamisega sõidukit registrist mitte ei kustutata, vaid lisatakse sõiduki andmetele andmebaasis juurde märge "Registrikanne peatatud". Kõik selle sõiduki andmed jäävad maanteeameti andmebaasi alles, kuid sellist sõidukit ei lülitata automaatsesse liikluskindlustuse süsteemi.