"Peamine põhjus on kindlasti maksuameti töö käibemaksupettuste vastu võitlemisel, tänu neile on lõppemas see paari aasta tagune olukord, kus pool aastat vana luksusauto võis praktiliselt käibemaksu maksmata kätte saada," kommenteeris BNS-ile AMTEL-i juht Arno Sillart. "Oma mõju on kindlasti ka tarbijakaitseameti kampaanial, mis töötas pisut isegi šokiteraapiana ja viis tarbijateni arusaama, et tundmatult kasutatud autode müüjalt võibki petta saada."
AMTEL ise käivitab sügisest tunnustatud automüüja kampaania, kus hinnataks automüüjate head tegevust ja maksukuulekust. "Selle eesmärgiks olekski kindlustunde taastamine just nende müüjate suhtes, kes usalduse on oma tegevusega ära teeninud," rääkis Sillart.
Oma osakaal võib olla ka käibemaksuseaduse võimalikul muutusel detsembrist, möönis Sillart, kui tema hinnangul on selle tähtsus väiksem. "Eks mõned ettevõtted, mis plaanisid autot osta, teevad seda pisut varem, aga ega seaduse jõustumine detsembrist ei ole veel kindel."
Kui tänavu esimese kuue kuuga kasvas käibemaksulaekumine automüügilt 10 protsenti, siis see on autoturu konjunktuuri arvestades Sillarti sõnul väga kõrge tulemus. "Arvestagem, et müüjad, mis uusi autosid müüsid ja ka AMTEL-isse kuuluvad, nemad ju on alati pidanud käibemaksu korralikult ära maksma, kui AMTEL-isse kuuluvate ettevõtete osakaal kogu autoturust on 70 protsenti, siis selgub, et 10-protsendiline tõus on tõesti suur," rääkis ta.
"Maksuameti tööd olen isegi omal nahal tundnud, kui tõin hobitegevuse korras väljastpoolt Euroopa Liitu Eestisse vana vormelauto, tõsijutt, et kontrolliti seda väga põhjalikult. Võib-olla mõni peab seda ebameeldivuseks, aga annab mulle annab just kindlust maksuameti töö suhtes," ütles Sillart.
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu andmetel müüdi juulikuus Eestis 1901 uut sõiduautot, mis on 7,4 protsenti enam kui aasta varem.Seitsme kuuga on müüdud 12491 uut sõiduautot, mis on 4 protsenti enam kui mullu, samuti tõusis uute autode osakaal autoturul 39 protsendilt 43 protsendile