Praegu on võrguettevõtjal aega viis ööpäeva, et elektririke eemaldada tarbijalt võrguteenuse eest vähem raha küsimata. Muudatusega väheneb see aeg kolmele ööpäevale. „Meie elektrivõrgu kvaliteet on ajas märkimisväärselt paranenud, mistõttu on õigustatud ootus ka elektrikatkestuste kiiremale lahendamisele. Tahame, et võrguettevõtjad võtaksid suurema vastutuse pikaajaliste elektrikatkestuste eest ning oleksid tarbijatele vastutulelikumad,“ ütles minister Aas.
Lisaks muutub võrgutasude vähendamise määr kolm korda suuremaks, kuna praegu kehtivate määrade aluseks on 2000. aastate keskpaiga elatustase.
Näiteks kui täna oleks ühes majapidamises vool ära viis ööpäeva, väheneks võrguteenuse arve piltlikult 8 eurot. Edaspidi väheneks juba pärast kolme ööpäeva sama arve 24 euro võrra,
selgitas Aas.
„Äärmuslikel juhtumitel, kui katkestus kestab rohkem kui viis päeva, on võrguettevõtja kohustatud vähendama arvet sama näite puhul 48 eurot senise 16 asemel,“ lisas minister.
Kolmas muudatus sunnib võrguettevõtjat plaanilistest riketest mõistlikuma etteteavitusajaga teada andma. Seni kehtiva määruse järgi tuleb majapidamist või ettevõtjat ette teavitada vähemalt 48h, kasvõi reede õhtul kui soovitakse esmaspäeva hommikul parandustöid teha. Uue korra järgi peab planeeritud katkestusest teatama ette vähemalt 2 tööpäeva, et ennetada olukordi, kus nädal võib alata ootamatu üllatusega.
„Eks võrguhooldustöid soovitakse ikka teha töönädala sees, mille jaoks esmaspäev ning teisipäev on samuti head päevad. Seni on olnud võimalik nendest teavitada nädalavahetusel, luues olukorra, kus inimesteni võib info jõuda alles töönädala alguses. See on tekitanud omajagu ebamugavust ning ootamatust. Edaspidi kui tahta näiteks esmaspäeva hommikul võrguhooldustöid teha, tuleb sellest teavitada tarbijat hiljemalt eelneva nädala kolmapäeva õhtul,“ lausus Aas.