Postimees kirjutab, et riigihanke tingimuste järgi soovis Tallinn, et
tasulise parkimise korraldaja tooks linnale kolme aastaga 10,5 miljonit
eurot parkimistulu, mis teeb 3,5 miljonit eurot aastas. Hankedokumendid
välja võtnud seitse firmat pidasid sellist tingimust liiga raskeks,
ükski neist pakkumist ei teinud.
Erakruntidel parkimist korraldava Europark Estonia arendusjuht Lauri
Kasper ütles, et aastane parkimistulu on Tallinnas praegu
umbes kolm miljonit eurot ning sellest suurema tulu saamiseks tuleks kas
parkimistasu tõsta või laiendada tasulise parkimise ala. See ei ole aga
parkimiskorraldaja pädevuses.
Kasper märkis, et Europark poleks suutnud täita ka hanketingimust, mille
järgi pidi pakkuja käive ühes parkimisprojektis kahe aasta jooksul
olema vähemalt 20 miljonit krooni ehk ligi 1,3 miljonit eurot. Talle
teadaolevalt vastab sellele tingimusele vaid Tallinna linna praegune
parkimiskorraldaja AS Ühisteenused.
Lisaks oli hanketingimustes nõutud mahukate investeeringute tegemist
vaid kolmeks aastaks ning arvutiprogrammide soetamist, mida pole Kasperi
sõnul hiljem võimalik kuskil mujal kasutada. Ühe suure riskina nimetas
ta ka kahe viimase talve lumerohkust, mis vähendaks oluliselt
parkimiskohtade hulka linnas.
Europark Estonia tegevjuht Karol Kovanen märkis Eesti Päevalehele, et
linna oodatav parkimistulu kasv oleks ligi 13%. OÜ Citypark
tegevjuhi Margus Risti hinnangul ei saa Tallinn selliseid tulusid praegu
ega ka lähimatel aastatel.
Ka Ühisteenuste parkimiskontrolli juht Hendo Priimägi nimetas hankest
eemalejäämise põhjusena linna soovitud liiga suurt parkimistulu ja liiga
suuri investeeringuid.
Tallinna abilinnapea Taavi Aasa sõnul valmis parkimistulu prognoos
viimase kolme aasta keskmise põhjal, mis haaras majanduslanguse eelset
aega. Ta ütles, et parkimistulu on viimasel kahel aastal vähenenud nii
majanduskriisi kui ka lumerohkusest tingitud vähenenud parkimiskohtade
tõttu.
Aasa sõnul asub linn läbi rääkima hankedokumendid välja võtnud
ettevõtetega, et selgitada, mida peaks konkursi tingimustes muutma.
BNS