Tarbijakaitseamet rõhutab, et reisiettevõtjatel tuleb aruannete koostamisel olla tähelepanelik ja hoolas ning lähtuda ennekõike kogumüügi ja ettemaksete mõistetest.
Pakettreiside kogumüügi all mõeldakse tarbijatelt vastavas kvartalis saadud pakettreiside reisitasusid olenemata sellest, kas pakettreis on toimunud või mitte ning kas pakettreisi eest tasutud reisitasu on tegelikule reisikorraldajale edasi kantud või mitte.
Pakettreiside ettemaksete all mõeldakse tarbijatelt saadud pakettreiside reisitasusid toimumata pakettreiside eest ja sealjuures vahendatavate pakettreiside puhul tegelikule reisikorraldajale edasi kandmata pakettreiside reisitasusid olenemata sellest, millal reisitasu on saadud.
Seoses 1. juulist jõustunud turismiseaduse muudatustega selgitab amet, et teise kvartali aruanne tuleb esitada lähtuvalt sellel kvartalil veel kehtinud regulatsioonist. See tähendab, et aruande esitamise kohustus on neil reisiettevõtjatel, kes tegutsesid teise kvartali jooksul pakettreiside müügiga, sealhulgas nii vahendajad, kui korraldajad, ning aruandes esitatakse andmed nii nagu varem.
Uue regulatsiooni järgi esitavad reisiettevõtjad aruande alates kolmandast kvartalist. Selleks ajaks valmib ka tarbijakaitseameti juhend aruande täitmise ja esitamise kohta.
Aruanded on tarbijate majandushuvide kaitse oluline komponent, kuna neist saab amet sisendi, mis aitab hinnata ettevõtte tagatise piisavust. Aruanne tuleb esitada ka nendel reisiettevõtjatel, kelle müügitulemused olid eelmises kvartalis nullis. Sel juhul tuleb seda aruandes ka vastavalt kajastada.
Õigeks ajaks aruande esitamata jätnud reisiettevõtjad lisab tarbijakaitseamet oma kodulehel olevasse musta nimekirja. Must nimekiri on abivahend tarbijatele, kes soovivad enne reisi ostmist kontrollida ettevõtte usaldusväärsust. Kuna Tarbijakaitseametil puudub võimalus aruande esitamata jätnud ettevõtete tagatise piisavuse hindamiseks, on ametil õigus teavitada avalikkust ohu ennetamisest, ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest.