Mullu teenisid üle miljoni eurost käivet Eesti turul seitse protsenti e-kauplejatest, 500 000 kuni ühe miljoni euro suurust käivet tegid Eestis kuus protsenti ettevõtjatest.
Aasta varem said üle miljoni euro kokku kaks protsenti vastanud 85 ettevõtjast, selgub E-kaubanduse Liidu küsitlusest. Tänavu vastas küsitlusele 88 e-kauplejat.
Käibe kasvu põhjustena hindavad e-kauplejad õnnestunud tegevusi turunduses, investeeringuid kasutajasõbralikumatesse veebipoe versioonidesse, uute klientide leidmist, reklaami suurendamist ning tarbijate usalduse tõusu Eesti e-kauplejate vastu.
Vastajad tõid välja trendi, kuidas füüsilise poe avamine suurendas ka veebipoe käivet. Mitme ettevõtja sõnul aitas käibe kasvule kaasa majanduse üldine paranemine ning e-poodide nähtavuse ja tuntuse suurenemine.
Eesti e-kauplejad tegutsevad enamasti lähivälisriikides, kuid 2012. aastal on ka geograafiline tegevusala oluliselt laienenud.
Ühtlasi selgub küsitlusest, et kahe aasta võrdluses on toimunud märkimisväärsed muutused ka e-kauplejate tegevusvaldkondades. Kui 2011. aastal prevaleeris küsitlusele vastanute hulgas rõivakaubandus, lastetooted ja sisustuskaubad, siis 2012. aastal olid lisandunud parfümeeria ja ilutoodete veebipoed, tervisetooted, kingitused ja lilled ning käsitöö.
Küsimustikule vastanud e-poodnikest 48 protsenti tegeleb vaid e-kaubandusega, 52 protsendil ettevõtjatest on lisaks ka jae- või hulgimüük.
Võrdluses eelmise aastaga on märgata tendentsi, et on suurenenud ainult e-kaubandusega tegelevate ettevõtjate hulk, 2011. aastal olid vastavad näitajad 38 ja 62 protsenti.
Küsitlust läbi viinud E-kaubanduse Liit on loodud 2008. aastal, et aidata kaasa Eesti e-kauplejate konkurentsivõime suurenemisele läbi koostöö erinevate riiklike ning teiste sidusorganisatsioonidega, osaleda e-kaubanduse maine kujundamisel läbi internetist ostlemise alase teadlikkuse ja usalduse kasvatamise ühiskonnas. Liitu kuulub hetkel ligi 70 tegutsevat e-kauplust.