"ETL ning liidu liikmed mõistavad nii kodanike kui reisiettevõtjatena vabariigi valitsuse muret ning vajadust rakendada ettevaatusabinõud Eesti inimeste nakatumisriski minimeerimiseks, kuid usume, et lennukeelud seda eesmärki ei täida," kirjutas ETL-i peasekretär Mariann Lugus peaministrile saadetud kirjas.
Ta lisas, et selline toimimine muudab lennuettevõtete ja kogu reisisektori tegevuse äärmiselt keeruliseks.
"Lendamine on globaalne. Kui üks liin suletakse, siis reisijad broneeritakse teistele ümberistumisega lendudele. Kui isikul on õiguslik alus ja põhjus lennata või piiriüleselt reisida, leidub võimalus sihtpunkti jõudmiseks. Vastupidiselt soovitud efektile võib otselendude piiramine tekitada olukorra, kus inimesed reisivad, kasutades veelgi suurema nakatumisriskiga transiitriike," selgitas Lugus.
Peasekretär tõi välja, et näiteks Kiievist otselennuga Tallinnasse lendamise asemel on võimalik sõita autoga Ukrainast Valgevenesse, lennata Minskist Helsingisse ja sealt edasi laevaga Tallinnasse jõuda.
Kui Eesti keelab otselennud teatud sihtkohtadest, väheneb meil reaalses elus võimalus kontrollida riiki sisenemist ning loodame, et mõni teine transiitriik teostab seda meist paremini. Eelnevast tekib paratamatult küsimus, kas lennupiirangud on tänases Euroopas kõige efektiivsem meede viirusega võitlemiseks,
nentis Lugus.
ETL-i peasekretär selgitas, et reisiettevõtjad jälgivad täpselt välisministeeriumi iganädalaselt uuendatavat riikide nimistut – nakatumissagedusega riikidest saavad Eestisse siseneda vaid need isikud, kellel on selleks õiguslik alus ja igal juhul on vaja ka Eesti inimestel sellistest riikidest naastes jääda isolatsiooni.
"Reisiettevõtted ei rutta liigseid riske võtma. Ettevõtete äri võimalikkus sõltub otseselt sellest, et viiruse levik suudetaks nii Eestis kui kogu maailmas kontrolli all hoida. Samal ajal peame vajalikuks välja tuua, et oma eesmärki mittetäitvate piirangute pikendamine, mis tekitavad palju segadust nii äri- kui puhkusereisijatele ning mõjuvad lõpptulemusena halvasti nii meie majanduskliimale kui turismisektori taastumisprotsessile, oleks mõistlik tõsiselt läbi kaaluda," märkis Lugus.
Ta lisas, et mõistab valitsuse muret rahva tervise ja piiriülese liikumise kui viiruse leviku ühe peamise ohuallika minimeerimise pärast. Liidu hinnangul piisaks lennuliikluse mõistliku korraldamise jaoks aga ühest piirangust, milleks on 14 päeva eneseisolatsiooni nõue kõrgema nakatumistasemega riikidest saabujatele.