Lähenev seadusemuudatus firmaautode käibemaksustamisel oli ilmselt põhjuseks uute sõiduautode turu hüppelisele kasvule novembris, teatas autode müügi- ja teenindusettevõtete liit (AMTEL). Kokku on tänavu 11 kuuga müüdud 19 876 uut sõiduautot, mis on 7% võrra enam kui mullu samal perioodil.
Oodatult oli novembris kõrge ka uute sõiduautode osakaal kõikidest esmaregistreerimistest – 48%. Turusegmentide jaotuses suuri muutusi ei toimunud, veidike kasvas vaid maasturite müük. Populaarseim oli 33%-ga väike keskklass, järgnesid 32%-ga maasturid, 12%-ga keskklass ja 11%-ga väikeautod.
Populaarseim automark on jätkuvalt Toyota – novembris müüdi 340 seda marki uut sõiduautot. Järgesid Škoda ja Volkswagen, vastavalt 186 ja 176 müüdud autoga. Mudelitest müüdi enim Škoda Octaviat, milliseid läks kaubaks 110. Järgmist kohta jagasid võrdselt 72 müüdud autoga Nissan Qashqai, Toyota Auris ja Toyota Avensis. Elektriautode turg hakkab pärast toetuste lõppemist vähehaaval hääbuma, aga siiski toimetati novembris klientidele kätte veel 26 elektriautot.
Kuna ettevõtted keskendusid novembris ilmselgelt oma sõiduautode pargi laiendamisele, siis tarbesõidukite müük tegi nii oktoobri kui ka möödunud aasta novembriga võrreldes läbi kerge languse. Kokku müüdi novembris 354 tarbesõidukit. Tänavu 11 kuuga on siiski müüdud 2% võrra enam tarbesõidukeid kui mullu samal perioodil. Automarkidest oli novembris edukaim Peugeot 59 müüdud sõidukiga, talle järgnes Citroen 55 sõidukiga ja üllatusena kerkis 33 sõidukiga kolmandaks MAN, seda tänu 24 müüdud bussile. Veokeid müüs enim Scania, kokku 19 sõidukit, järgnesid Volvo ja MAN, vastavalt 15 ja üheksa veoautoga.