Praegu raskendab suur riiklike käibemaksusüsteemide varieerumus oluliselt piiriülese kauplemisega tegelevate ettevõtete olukorda, selgub digitaalse ühisturu strateegia esitusdokumendist. Komisjon soovib neid raskusi vähendada, lihtsustada äritegevust Euroopa Liidus ning kindlustada, et käibemaksu kogub see liikmesriik, milles asub tarbija.
Praegu on rakendatud elektroonilise registreerimise ja maksete süsteem, mille eesmärk on vähendada ettevõtete kulusid ja halduskoormus. Komisjon soovib selle laiendada kõikidele kaupadele, mida ostetakse veebi vahendusel nii Euroopa Liidu seest kui väljast. Selle asemel, et maksta käibemaksu igas liikmesriigis, kus ettevõttel on kliente, oleks võimalik teha üksainus deklaratsioon ning tasuda summa asukohaliikmesriigis.
Praegu vastavad kolmandatest riikidest veebi vahendusel ostetud kaubad komisjonimüügi impordierandile, mis võimaldab käibemaksuvabasid tarneid eraklientidele Euroopa Liidus. See annab komisjoni hinnangul neile Euroopa Liidust pärit tarnijate ees konkurentsieelise ning mitmes liikmesriigis võib juba täheldada turutõrkeid. Säärast erandit poleks komisjoni hinnangul vaja, kui käibemaksu kogutaks läbi ühise ning lihtsa elektroonilise registreerimis- ja maksemehhanismi.
Selle eesmärgi saavutamiseks kavatseb Komisjon 2016. aastal alustada seadusloomega, mis muuhulgas laiendaks ühise elektroonilise registreerimis- ja maksesüsteemi rakendusala, kehtestaks üldise Euroopa Liidu ülese lihtsustuse ehk käibemaksu piirmäära, aitamaks väikeseid veebikaubandusettevõtteid, ning kaotaks käibemaksuerisuse komisjonimüügile kolmandatest riikidest pärit tarnijatelt .