Mootorikütuste tarbimise suurim mõjutaja on ministeeriumi sõnul hind, mis sõltub enamasti kehtivast maailmaturu nafta hinnast. Terve 2021. aasta on toornafta hind suuresti liikunud tõusvas joones ning teiseks poolaastaks on selle mõjud jõudnud nii deklareerimise- kui müügistatistikasse, teatas ministeerium.
Diislikütuse kasutamine on suures osas seotud ettevõtlusega ja liigub majandusaktiivsusega ühes tempos, seeläbi on tarbimine stabiilsem ega reageeri hinnatõusule koheselt, vaid on pikema viitega. Novembri lõpu seisuga oli diislikütuse müük kokku suurenenud 9,3 protsenti võrreldes eelmise aastaga, samas teise poolaasta kasv on aeglustunud pea poole võrra.
Bensiini tarbimine on seotud erakasutamisega ja seega ka hinnatundlikum, reageerides hinnatõusule lühema viitega. Viimase kolme aastaga on ministeeriumi sõnul aga bensiini tarbimise struktuuris toimunud olulisi muutusi.
Alates 2019. aastast, mil E95 sisaldab biolisandit, on selle bensiiniliigi kasutamine vähenenud ja suurenenud on biolisandi vaba E98 müük. Teatavasti on aga E98 hind E95 võrreldes kallim ja kuni möödunud suveni kasvas jõudsalt kallima bensiiniliigi tarbimine.
Suvest alates on aga naftahinna kallinemine toonud kaasa tarbijate eelistuse muutuse, nimelt on E95 müük hakanud suurenema ja E98 müük vähenema. Viimase viie kuu müügistatistika kohaselt on E95 müük suurenenud võrreldes aasta varasemaga 5,5 protsenti ja vastupidiselt liigub E98 müük, mis on samal perioodil vähenenud 11,7 protsenti. Bensiiniliikide vahelist tarbimise muutust on ministeeriumi hinnangul kindlasti mõjutanud ka kütusemüüjate alternatiivsed lahendused biolisandi kohustuse täitmiseks, mille tulemusel on ka tanklates saadaval biolisandivaba E95.