01.02.2016 Esmaspäev

Maksu- ja tolliamet kavandab mitut asjaajamist lihtsustavat lahendust

Maksu- ja tolliameti peadirektori Marek Helmi sõnul on lähiaastatel ametilt oodata mitmeid asjaajamist lihtsustavaid lahendusi.

Selle asemel et pidevalt andmeid küsida, tahab maksu- ja tolliamet ise anda ettevõtjale kinnitust, et maksudega seoses on kõik korras
Selle asemel et pidevalt andmeid küsida, tahab maksu- ja tolliamet ise anda ettevõtjale kinnitust, et maksudega seoses on kõik korras Foto: PM

Eelmisel aastal alustas MTA uue e-maksuameti/e-tolli (e-MTA) teenuste ümberkujundamist ning automatiseerimist. Sellele on lisandunud ettevõtjatelt küsitavate andmete esitamise koormust vähendav Aruandlus 3.0 projekt, tolliinfosüsteemi värskendamine ning Uberiga koostöös tehtava pilootprojekti abil erinevatele e-lahendustepõhistele ärimudelitele mugava deklareerimisrakenduse loomine.

Helmi sõnul aitavad uued ja innovatiivsed teenused maksu- ja tolliametil paremini toetada ettevõtja tegevust ja arengut. „Kolm aastat tagasi keskendusime seoses varimajanduse suurenemisega selgelt meetmetele, mis aitavad meil edaspidi edukalt võidelda maksupettustega. Järgmistel aastatel soovime teha võimalikult palju selleks, et ettevõtja saaks oma maksuasju lihtsamini korras hoida,“ selgitas Helm.

„Selle asemel et maksu- ja tolliamet pidevalt andmeid küsib, tahame pakkuda võimalust, et meie ise anname ettevõtjale kinnituse, et maksudega seoses on kõik korras,“ lisas Helm.

Kuigi e-maksuameti/e-tolli täieliku väljavahetamiseni võib minna kuni aastani 2020, siis lihtsustatud postipaki deklareerimise rakendus valmib juba sel ja uus tolliinfosüsteem järgmisel aastal. Samuti on kavas anda võimalus lisanduvate teenuseuuenduste prototüüpe testida kõikidel kasutajatel.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255