Marek Helm: autode käibemaksu oleks võimalik muuta 2018. aastaks
"Mida teha, tuleb ettevõtetega arutada. Mõistlik oleks hakata sügisel koos tööle ja vaadata, millist erandit taotleb Eesti oma autode maksustamisele käibemaksu mõistes aastal 2018," ütles Helm. "Siis ei saa keegi öelda, et asjadega kiirustatakse või pole jõutud läbi rääkida."
Erisoodustusmaksu õnnestuks langetada juba varem, kuid seda tehes tuleks arvestada, millist erandit läheks Eesti 2018. aastaks Euroopa Komisjonilt käibemaksuseaduse muutmiseks taotlema. "Kui mõlemal poolel on huvi sellega tegeleda, siis erisoodustuse osas ei pea 2018. aastat ootama, kuid mina tempot ei dikteeri," lisas Helm. "Mina soovin, et kaoks ebamõistlik koormus nii riigi kui ettevõtjate poolel."
Ametiautode käibemaksustamise muutmisest on rahandusministeeriumi maksuja tollipoliitika asekantsleri Dmitri Jegorovi hinnangul vara rääkida. "Hetkel on muudatuse järel esitatud vaid viis deklaratsiooni. Ka peab arvestama, et vahetult enne 1. detsembrit, mil muudatus jõustus, toimusid aktiivsed müügikampaaniad ja paljud uued autod said soetatud just enne muudatust," rääkis Jegorov. "See moonutab pilti võrreldes sellega, mis ta oleks tulevikus juba tavapärase rakendamise puhul."