Käibemaksukohustuslase maksustatava käibe ning maksukohustuslaste tööd tegevate isikute arvu avaldamine tagab läbipaistvama konkurentsikeskkonna, aitab kaasa maksukuulekusele ja annab avalikkusele parema ettekujutuse ettevõtja panusest riigieelarvesse.
Maksuhalduri õigusi täpsustatakse väljatöötamiskavatsuses ettepanekuga anda maksuhaldurile põhjendatud kahtluse korral õigus teha menetlustoiminguid (nõuda teavet ja dokumente, teha dokumentidest ärakirju ja väljavõtteid jne) õigusrikkumiste ära hoidmiseks enne maksudeklaratsiooni esitamise tähtaja saabumist. Sama õigus on maksu- ja tolliametil tollivaldkonnas.
Maksuhaldurile on see vajalik näiteks olukorras, kus on kahtlus, et isik on varem osalenud käibemaksupettuses ning teeb jooksvalt tehinguid sellise kaubaga, mida müüakse kiirelt edasi või kaupa tegelikult pole – tehing on näiline – ja mille olemasolu on hiljem keeruline kontrollida. Samuti on seda vaja kinnisvara kontrollides, et tuvastada selle kasutus, ja varjatud käibe kontrollimisel. Sellistel juhtudel on tagantjärele kasutuseesmärki või käivet tõendavaid asjaolusid raske leida.
Maksuhaldur on sellise ennetava kontrollimenetluse alustamisel kohustatud maksukohustuslasele oma korralduses ajendeid piisavalt selgitama. Muudatuse ajendiks on muuhulgas riigikohtu otsus. Samuti täpsustatakse seaduses riiklike registrite andmete kasutamise ning vallasasjade läbivaatuse regulatsiooni.
Elektroonilise side seaduses plaanitakse täpselt sätestada, millist infot on maksuhalduril õigus sideettevõtjalt maksumenetluse läbiviimisel saada, kuna praegune regulatsiooni tõlgendamine vajab selgitust. Väljatöötamiskavatsuses analüüsitakse ka vastutusmenetluse regulatsiooni ning õigusjärgluse realiseerimise korda. Väljatöötamiskavatsusega saab tutvuda eelnõude infosüsteemis, see on saadetud kooskõlastamiseks ministeeriumidele ja asjaosalistele organisatsioonidele.