16.10.2023 Esmaspäev

Madise: klientide rahulolematus saab firmade suhtluskultuuri muuta

Õiguskantsler Ülle Madise sõnul on klientide rahulolematus ja solidaarne käitumine tarbimisühiskonnas peamine jõud, mis sunnib ettevõtteid oma suhtluskultuuri muutma. 

Ülle Madise, õiguskantsler
Ülle Madise, õiguskantsler Foto: vikipeedia

Õiguskantslerile saadetud kaebekirjas toodi välja, et ühes kaubandusketis kõlavad venekeelsed helireklaamid ning restoranides kasutatakse mitmekeelseid menüüsid.

"Keeleseaduse järgi peab Eestis saama kõiki asju ajada eesti keeles, see nõue kehtib ka kaubandus- ja teenindusasutuste kohta. Kui lisaks eesti keelele antakse teavet ka muudes keeltes, ei ole see otseselt keelatud," märkis Madise vastuses.

"Kinnitan, et ei haiglas ega arsti juures ei ole kellelgi õigust nõuda arstidelt ja õdedelt eesti keele asemel suhtlemist vene keeles või mõnes muus keeles. Seaduse kohaselt peavad arstid, õed ja hooldajad oskama piisavalt eesti keelt. Loomulikult aitavad arstid ja õed ka neid patsiente, kes eesti keelt ei oska," lisas ta. 

Madise sõnul saame me kõik nõudlike kodanike ja tarbijatena kujundada väärtusruumi, näiteks mitte külastada asutusi, mille helikujundus ja muu suhtluskultuur ei vasta meie tõekspidamistele. "Näiteks raudteel reisiliiklust korraldav Elron lõpetas pärast Venemaa täiemahulist sõjalist sissetungi Ukrainasse avalikkuse survel venekeelse häälteavituse Balti jaamas," tõi õiguskantsler näite klientide solidaarsest käitumisest.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255