Iseteeninduskassad poodide tööjõuprobleemi lahendanud ei ole
Prisma Peremarketite personalijuhi Miia Rohtmetsa sõnul muutub iseteeninduskassade tõttu lihtsalt müüjate töö iseloom ning inimesi vajatakse endiselt. "Iseteeninduskassad ei saa hakkama päris ilma abita, ka seal on vaja kliente assisteerida ja süsteemil silma peal hoida," rääkis ta.
Ka Rimi pressiesindaja Katrin Bats sõnas, et kassatööst vabanevad inimesed leiavad kauplustes rakendust iseteeninduskassades või saaliteeninduses. "Iseteeninduskassade kasutusele võtmine pole otseselt tööjõuprobleemi lahendus. See tähendab, et kauplused, kus iseteeninduskassad on kasutusel, ei saa selle tõttu töötajate arvu koomale tõmmata. Pigem on praegu jaekaubanduses endiselt suur tööjõuprobleem. Nii on ka Rimis praegu ligikaudu sada vaba töökohta."
Maxima kommunikatsioonispetsialist Katja Ljubobratets ütles, et iseteeninduskassad on olnud suureks abiks tööjõupuuduse leevendamisel. "Kassades on klientide teenindamiseks vaja senisest vähem töötajaid ja kogu meeskonnal on võimalik teha rohkem tööd müügisaalis."
"Tulevikus müüjate arv kindlasti ei vähene, küll aga suureneb nutikassade arv," rääkis Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido.