Lõplik koondatud töötajate arv selgub läbirääkimiste protsessi lõpuks, kuid on tõenäoliselt väiksem, kui osapooli teavitatud võimalik suurim kavatsus, teatas Tallink. Kollektiivne koondamine puudutab Eestis peamiselt laevade teenindava valdkonna personali, kuid Lätis nii teenindava kui ka tehnilise valdkonna personali.
Koondamised toimuvad, et seoses laevade Isabelle ja Star pikaajaliste rendilepingutega optimeerida mõlemas riigis meretöötajate koosseise. Kuna laevad renditakse välja mitmeks aastaks ilma meeskondadeta ning mitmed kontserni laevad on tänaseks juba mõnda aega samuti välja renditud ei ole ettevõttel tänaste teadmiste juures lähitulevikus võimalik kõigile ettevõtte töötajatele samas mahus tööd pakkuda.
"Oleme seni püüdnud hetkel pikaajaliselt välja renditud laevade meeskonnaliikmetele tööd pakkuda teistel ettevõtte laevadel ning kontserni muudes tütarettevõtetes, kuid Stari lahkumine maikuus Tallinna–Helsingi liinilt Iirimaale ning Isabelle uue rendilepingu algus selle aasta juulikuus tähendab, et kõrghooaja järel ei ole meil senises mahus võimalik kõigile tänastele headele kolleegidele kahjuks tööd enam pakkuda," lausus Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene pressiteates.
Sarnase protsessi viis Tallink Grupp eelmise aasta teises pooles läbi Rootsi tütarettevõttes Tallink Silja AB seoses reisilaeva Galaxy regulaarreiside lõpetamisega Turu–Stockholmi liinil ning laeva välja rentimisega.
Kollektiivse koondamise protsess algab sellest nädalast ning jõuab lõpule selle aasta varasügisel. Tallink Grupp arvestab võimalusega, et protsessi käigus võib tulenevalt laevade prahilepingute pikkustest tulla kavandatavasse protsessi muudatusi. Lisaks kollektiivsele koondamisele Tallink Grupi tütarettevõtetes Tallink Latvija ja Hansaliin OÜ, on ettevõte juba alustanud ka väiksemas mahus koondamisprotsessi kontserni tütarettevõttes HT Laevateenindus, mille alla kuulub kontserni Eesti lipu all olevate laevade tehniline personal.