21.02.2025 Reede

Eesti positsioon rahvusvahelises mainereitingus langes

Neljapäeval Londonis avaldatud Global Soft Power Indexi tulemustes langes Eesti võrreldes eelmise aastaga kaheksa kohta, jõudes 65. positsioonile. Eesti madalam koht edetabelis on tingitud Venemaa lisandumisest uuringu paneelriikide hulka.
Aastases võrdluses toimusid Eesti maine osas suurimad muutused välissuhtluse ja diplomaatia valdkonnas.
Aastases võrdluses toimusid Eesti maine osas suurimad muutused välissuhtluse ja diplomaatia valdkonnas. Foto: RUP
Eesti maine kerkis rahvusvaheliste suhete valdkonnas, kus Eesti on maailmas kõrgel 45. kohal 193 analüüsitud riigi seas. Eesti suurim väljakutse on jätkuvalt madal rahvusvaheline tuntus, kus ollakse 128. kohal. Seevastu maine poolest asub Eesti maailmas 63. kohal, teatas Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS).

Suurimad muutused toimusid välissuhtluses ja diplomaatias

Sarnaselt möödunud aastaga on Eesti maine tugevamad valdkonnad kestlikkus ja haridus. Eestit seostatakse märkimisväärselt globaalse kliimakriisi lahendamisse panustamisega, milles saavutati 28. koht, ning kvaliteetse haridusega, mis tõi 29. koha. Eesti meedia usaldusväärsus paistab 35 küsimusest kõige tugevama mainevedurina silma, asetades Eesti maailmas 193 riigi seas 22. kohale. 

Aastases võrdluses toimusid Eesti maine osas suurimad muutused välissuhtluse ja diplomaatia valdkonnas. Märkimisväärne mainetõus tuli diplomaatilise mõju ning riigijuhtide tuntuse osas, kus Eesti positsioon paranes vastavalt 12 ja 16 koha võrra. Eesti maine eurooplaste silmis tegi märkimisväärse tõusu – eriti riigivalitsemise ja riigijuhtide tuntuse valdkonnas, kus Eesti positsioon paranes koguni 35 kohta.

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse riigiturunduse juhi Kata Varblase sõnul kinnitavad värsked maineuuringu tulemused jätkuvalt Eesti tugevuste – nagu haridus, lihtne asjaajamine ning selge ja väärtuspõhine välispoliitika – otsest mõju meie mainele.

Eesti väljakutse on rahvusvahelise tuntuse suurendamine

„Eesti riigi tähenduslikud teod ja sammud, mis rahvusvaheliselt kõneainet pakuvad, kajastuvad ka maineuuringu tulemustes. Otsused Eestisse investeerida, siin töötada või reisida sõltuvad suuresti sellest, mida meist arvatakse ja teatakse. Kuigi Eesti suurim väljakutse on rahvusvahelise tuntuse suurendamine, on meie maine nende seas, kes Eestit tunnevad, väga tugev,“ ütles Varblane.

„Tänavuse uuringu tulemused peegeldavad selgelt Eesti väärtuspõhise välispoliitika otsest mõju ja olulisust meie maine kujundamisel, aga ka meie jätkuvaid tugevusi hariduse, kestlikkuse ja lihtsa ärikeskkonna vallas,“ selgitas Kata Varblane.

Uuringu eestvedaja, Brand Finance’i kohabrändingu valdkonna juhi Konrad Jagodzinski sõnul otsustati Venemaa paneelriigina valimisse tagasi lisada, et pakkuda terviklikumat vaadet riikide mainest. „See pakub riikidele väärtuslikku infot, kuidas venelaste arvamused on muu maailma kohta Ukraina sõja algusest muutunud.”

Selle mõjul on näiteks Valgevene tõusnud Soft Poweri tabelis kaheksa kohta 80. positsioonile maailmas ning Armeenia 13 kohta 93. positsioonile. Läti langes aastases võrdluses viis kohta 76. positsioonile ja Leedu üheksa kohta 70. positsioonile. 

Global Soft Power Index mõõdab 193 riigi mainet enam kui 100 riigis. Andmeid kogutakse riikide tuntuse ja mõju kohta kaheksas valdkonnas: äri, haridus ja teadus, rahvusvahelised suhted, kestlikkus, riigivalitsemine, meedia, kultuur ja väärtusruum.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255