Eesti kaasati Google’i uuringusse esimest korda ja küsitluses osales rohkem kui 2000 internetikasutajat, teatas ettevõte BNS-ile.
Google’i Baltikumi ärisuuna arendusjuht Vytautas Kubilius märkis, et Eestis on internetil ostuotsuse tegemisel väga suur roll. "Kõikide kategooriate lõikes tegi 73 protsenti ostueelseid uuringuid internetis, mis on veel kõrgem tulemus kui Euroopa ühe suurima e-kaubanduse turul Ühendkuningriigis, kus vastav näitaja on 69 protsenti. 42 protsenti eestlastest uurisid tooteid ja teenuseid internetis isegi enne tavakaubandusvõrgust ostu sooritamist. Ühendkuningriigis on vastav näitaja kõigest 29 protsenti. See näitab selgelt, kui oluline on Eesti ettevõtete jaoks tugev esindatus internetis, kui nad tahavad jõuda tarbijani ja pakkuda neile toote või teenuse kohta teavet," kirjeldas Kubilius.
Consumer Barometer 2013 näitab, et internetis tehtavad uuringud on määrava tähtsusega isegi nendes kategooriates, kus enamik oste tehakse tavakaubandusvõrgu vahendusel. Näiteks ei mängi rolli see, et enamik mobiilseadmete ostjatest ja mobiilsidelepingute sõlmijatest teevad neid asju "tavakaubanduses" ning vaatamata sellele tegid 42 protsenti mobiiltelefoni ostjatest ja 53 protsenti mobiilsidelepinguga liitujatest enne ostuotsuseni jõudmist interneti taustauuringu. "See tõestab taas, et eesti internetikasutajad on harjunud veebis oste tegema ja teavet koguma, mis tähendab, et e-turundus ja veebis kohalolek peaks Eesti ettevõtete jaoks olema märksa suurema tähtsusega," lausus Kubilius ja lisas, et laialt levinud arvamus, nagu oleks e-turundusest kasu ainult ettevõtetel, kes müüvad oma kaupu internetis, ei pea enam paika.
Eestis kasutab internetti 77 protsenti elanikkonnast ja 32 protsenti Eesti internetikasutajatest ostavad veebist kaupu või teenuseid. Mõnes ärisektoris on e-kaubanduse osakaal väga kõrge, näiteks 81 protsenti hotellibroneeringutest, 75 protsenti puhkuse- ja 72 protsenti ärilendudest ning 75 protsenti autokindlustustest ostetakse veebis.
Google'i uuringujuht Thomas Utzinger lisas, et Consumer Barometer vaatleb ka seda, milliseid seadmeid netikasutajad teabe kogumiseks kasutavad ja paistab, et telefonide kasutamine teabe otsimiseks on eestlaste seas juba võrdlemisi levinud. Eestis on juba 38 protsenti inimestest nutitelefoni omanikud, Ühendkuningriigis on see näitaja 62 protsenti. Samuti juhivad eestlased 17 protsendiga regiooni tahvelarvuti kasutamist. Lätis on see näitaja 14 ja Leedus üheksa protsenti ja Leedus üheksa protsenti.
"Consumer Barometer annab ettevõtetele tõeliselt olulist teavet näiteks selle kohta, milliseid tooteid otsitakse rohkem veebist ja milliseid muudest kanalitest ja kas tarbijad kasutavad konkreetse tootekategooria puhul teabe kogumiseks nutitelefone, lauaarvuteid või tahvelarvuteid, ning ka selle kohta, kui pikalt enne mingi toote ostu teavet kogutakse. Tänapäeva maailmas on sellise teabe analüüsimine oluline, nagu ka mõistmine, kuidas netikasutajad veebi oma ostuotsuste tegemiseks kasutavad, sest nii on ettevõtetel võimalik tarbijate vajadustele vastu tulla," võttis Utzinger teema kokku.