Hiljuti avaldatud Eurobaromeetri uuringust selgub, et kõige enam mõjutab
kauba päritolu Eesti inimeste ostuotsuseid toidukaupade puhul, kus
päritolu peab oluliseks 52% küsitlusele vastanutest. Euroopa
Liidus on see näitaja keskmiselt 43%
Toidukaupadele järgnevad sõidukid, mille ostmisel mõjutab päritolu 46% Eesti inimeste otsust. Euroopa Liidus on sõiduki ostmisel
selle päritolu määrava tähtsusega 32%-le inimestest.
Elektroonikaseadmete puhul otsustab ostmisel päritolu järgi 48% Eesti ja 29% Euroopa Liidu inimsetest.
Rõivaste osas on päritolu otsustavus Eesti ja Euroopa Liidu elanike jaoks peaaegu võrdne, olles vastavalt 30% ja 28%.
Kõrgtehnoloogiliste teenusepakkujate osas peab Eesti inimestest
teenusepakkuja päritolu liitumisotsust mõjutavaks 46% ja Euroopa Liidu
elanikest 26%.
BNS