Kantar Emori uuringuekspert Aivar Voog rääkis täna Eesti Toiduainetöösuste Liiduga ühiselt toimunud pressikonverentsil, et tarbijaid, kes ostsid toidukaupu mõlemast kanalist – nii internetist kui ka tavapoest – oli samuti 3 protsenti vastanutest.
Tootegrupid, mille puhul tavapoodidest ostlemine oli ülekaalus, olid näiteks toidu- ja apteegikaubad, joogid, kodukeemia, alkohol, aga ka remondi- ja aiakaubad. Internetist soetati põhiliselt kosmeetikat, elektroonikat, raamatuid ning rõivaid ja jalatseid.
Voog ütles, et ligikaudu 14 protsenti küsitlusele vastanutest teatas maikuus, et kavatseb edaspidi sooritada rohkem oste e-poodidest, sealjuures 47 protsendi tarbija ostukäitumist selles osas eriolukord ei muutunud.
Kõikidest vastanutest, kes märkisid, et sooritavad edaspidi rohkem oste e-poodidest, moodustas suurima osa 19 protsendiga vanuseklass 15 kuni 34.
Neid, kes teatasid, et taastavad oma ostud tavakaubanduses, oli 33 protsendiga enim vanuseklassist 35 kuni 49.
69 protsenti aprilli-mai küsimustikule vastanutest ütles, et nad tunnevad ennast majanduslikult kindlana, ebakindlaid oli 21 protsenti. Emotsionaalset ebakindlust koges 18 protsenti küsitlutest ning kindlalt tundsid ennast 53 protsenti küsitletutest.
Kantar Emori uuringust tuli ka välja, et 29 protsenti tarbijatest ostab vähem ning püüab säästa. Sealjuures 24 protsendi vastanute tarbimisharjumused ei muutunud.
Maikuu esimeses pooles oli tarbijate suurimaks unistuseks saada sõpradega kokku, seda pidas tähtsaks 42 protsenti küsitlutest.
Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp lisas, et eriolukorra üheks suurimaks väljakutseks toiduainetööstusele oli ostupaanika rahustamine, mis tingis raskused kaupade õigeaegse tootmise ja tarnimisega ning suurendas muret toiduraiskamise pärast.
Samuti ütles Potisepp, et eriolukorras tekkisid raskused valmistoidu tootjatel, sest inimesed valmistasid pigem ise kodus toitu.