Ametid panevad südamele suhtuda sellistesse pakkumistesse kriitiliselt ja tervisemurede korral küsida nõu perearstilt või apteekrilt.
„Meile laekunud pöördumistes tunnevad tarbijad muret, et selline trükis võib eelkõige eakaid tarbijaid eksitada, mille tulemusena nad ei pöördu tervisemurega mitte arsti poole, vaid kasutavad tervisemurede leevendamiseks trükises viidatud tooteid. Oleme nimetatud trükiste osas alustanud järelevalvemenetluse reklaamiseaduse alusel, sest toidulisanditele raviomaduste omistamine on keelatud,“ selgitas TTJA infoühiskonna talituse juhataja Helen Rohtla.
Trükises tutvustatakse tooteid, mida müüakse veebilehel wellmed.club.
„Toidulisandi märgistuse nõuded kehtivad nii müügipakendile kui ka veebipoes esitatud infole. Kui väide, mida soovitakse toidulisandile omistada, ei oma teaduslikku tõestust, siis sellise väite lisamine märgistusele ei ole lubatud. Uute väidete jaoks on vaja taotleda luba Euroopa Komisjonilt,“ lisas PTA toiduosakonna peaspetsialist Brigitte Salmus.
Varasem praktika näitab selliste toodete osas, et reklaamides toodud isikuid pole reeglina olemas ja ettevõtja on arvustused ise kirjutanud. Kriitiline tasub olla ka siis, kui välismaa tarbijate asemel on pakkumise juures Eesti nimed või lausa lisatud mõne Eesti tuntud isiku, näiteks arsti pilt. TTJA on kokku puutunud juhtumiga, kus tuntud Eesti arsti väidetav soovitus oli lisatud imetootele, mis pidi ravima kõrgvererõhutõve.
„Selliste kahtlaste imetoodete müügiks kasutatakse tihtipeale skeemi, kus tehing sõlmitakse telefoni teel ja tasumine toimub sularahas kauba kättesaamisel. Selliste müügiskeemide puhul tasub alati valvas olla. Sellisel viisil toimetades on kauplejal väga lihtne oma identiteeti varjata või selle kohta valeteavet anda. Praktikas oleme näinud juhtumeid, kus müügitehingu sõlmimiseks kasutatud telefoninumbrid on hiljem tummad ja tarbijal pole mingil viisil võimalik toodet tagastada ega toote kohta pretensioone esitada,“ täiendas Rohtla.