Lühiajalise välisriigis viibimise registreerimine tagab võimalikult kiire ja efektiivse konsulaarabi Eesti kodanikule, kes on välisriigis turistina. Registreerimine on kasulik, sest võimaldab saada riigil kiiresti kontakti reisijaga ning reisijal endal oma lähedastega. Seda näiteks olukorras, kus on põhjust karta tõsist ohtu reisija elule või tervisele ning välisministeerium soovib kiiresti edastada mõne olulise käitumisjuhise. Nii võidakse reisijale teada anda, et piirkonnas on tõstetud mingi sündmuse tõttu ohutaset või antud looduskatastroofi hoiatus.
Registreerimisest on abi ka siis, kui välisriigis on juba toimunud mingi sündmus, mis võis ohustada reisija turvalisust, ning välisministeerium soovib teada, kas inimesega on kõik korras, ja ühtlasi täpsustada, kas läheb vaja välisministeeriumi abi ohupiirkonnast lahkumiseks – näiteks on toimunud terrorirünnak.
Kui reisija satub õnnetusse, kuid ei saa mingil põhjusel ise lähedastega kontakteeruda, saab esitatud info alusel võtta vajadusel kiiresti lähedastega ühendust.
"Kui reisite reisifirma vahendusel, siis täpsustage oma reisikorraldajaga üle, kas registreerimine on korraldatud ühiselt või mitte," kirjutab välisministeerium enda teadaandes.
Mida täpsemat informatsiooni registreerimisel anda – sealhulgas nii kaasreisijate, grupijuhi, peatumiskohtade kui ka marsruudi kohta –, seda kiiremini saab välisministeerium ohuolukorras kontakteeruda. Registreerimisel esitatud andmeid kasutatakse ainult konsulaarabi osutamise eesmärgil ning need on kaitstud isikuandmete seadusega.
Välisministeerium jagab targalt reisimise nõuandeid ja vastab kõigile reisiteemalistele küsimustele Facebooki veebikonsulis. Ööpäev läbi on võimalik abi saada välisministeeriumi konsulaarhädaabi telefonilt +372 5301 9999.