„Eestis tehakse jõudsalt tööd, et elektrivarustus oleks võimalikult hästi tagatud, ning aastaste elektrikatkestuste arv on viimase kümne aastaga vähenenud pea kaks korda. Siiski tuleb paratamatult katkestusi ikka ette, need tekitavad tarbijatele ebamugavusi ja osa juhtudel kaasneb sellega ka rahaline kahju, mistõttu peab olema katkestuste võimalikult kiire lahendamine võrguettevõtjale prioriteet,“ rääkis majandus- ja taristuminister Taavi Aas.
Uuendatud määruse kohaselt on võrguettevõtjal edaspidi elektririkete eemaldamiseks aega senise viie ööpäeva asemel kolm ööpäeva. Kui jaotusvõrguettevõtja ei suuda riket selle aja jooksul likvideerida, tuleb võrguettevõtjal vähendada tarbija võrgutasu.
Võrgutasude vähendamise määr kolmekordistub võrreldes senisega, sest Eesti elatustase on vahepeal märgatavalt tõusnud. Näiteks kui seni oleks ühes majapidamises olnud vool ära viis ööpäeva, vähenenuks võrguteenuse arve 8 eurot. Nüüdsest väheneb juba pärast kolme ööpäeva sama arve 24 euro võrra, kuid viie ööpäeva puhul juba 48 euro võrra.
Plaanilistest elektrikatkestustest etteteatamise aeg muudetakse kahelt päevalt kahe tööpäeva pikkuseks, et tagada tarbijatele piisav reageerimisaeg. See tähendab, et kui varem sai esmaspäevaks plaanitud võrgutöödest teatada ka reede õhtul, siis edaspidi peab neist juba kolmapäeval teada andma, et tagada tarbijatele piisav aeg vajadusel ajutiste ümberkorralduste tegemiseks.
Majandus- ja taristuministri määrus „Võrguteenuste kvaliteedinõuded ja võrgutasude vähendamise tingimused kvaliteedinõuete rikkumise korral“ on leitav Riigi Teatajast. Määrus jõustub 1. oktoobril.