18.10.2010 Esmaspäev

Balti tarbijad on pankadega Euroopa keskmisest enam rahul

Pan European Performance Satisfaction Initiative'i Rating (EPSI) meetodil põhineva klientide rahulolu uuringu järgi on Eestis pangaklientide keskmine rahulolu nullist 100 punktini mõõdetaval skaalal 74 punkti. Lätis on sama näitaja 76 ja Leedus 78 punkti. Euroopa keskmine on samas 73 punkti.

Pangade imago on Eestis kõikidel suurematel pankadel üsna sarnane ja vastava indeksi väärtus koondub pankadel 80 punkti ümber. Suhteliselt kõrgemalt hindasid kliendid ka pankade toote- ja teenuste kvaliteeti.

Erinevate tegurite võrdluses on Eesti kliendid kõige enam rahul just SEB-ga, kellele järgneb suurematest pankadest Swedbank. Kahe suurima pangaga võrreldes mõnevõrra madalamalt hindasid kodupanka Danske ja Nordea panga kliendid Eestis. Nordea klientide hinnang pangale on samas viimase aastaga selgelt paranenud.

Hinnangu aluseks olevas küsitluses osales Balti riikides üle 3000 pangakliendi.

BNS