Saadikud tugevdasid järelevalvesüsteemi läbipaistvust ja aruandekohustusi ning andsid järelevalveasutusele, Euroopa Pangandusjärelevalvele, ülesande arendada välja järelevalvetavad, mida liikmesriikide järelevalveasutused peaksid järgima.
Süsteem, mis on kohustuslik eurotsooni liikmetele, on avatud ka teistele EL-i liikmesriikidele. Saadikud töötasid selle nimel, et ka eurotsooni mittekuuluvatel liikmesriikidel, kes süsteemis osalevad, oleks võimalik otsuste tegemises osaleda võrdse partnerina.
Kuigi kokkulepe liikmesriikidega saavutati juba aprillis, pidid saadikud ja Euroopa Keskpank (EKP) seejärel täpselt paika panema, kuidas tagada EKP läbipaistvus ja aruandlus. Kuna uus järelevalvesüsteem toob kaasa märkimisväärse volituste nihkumise riiklikult tasandilt EL-i tasandile, rõhutasid Euroopa Parlamendi saadikud ja mitmed liikmesriikide parlamendid, et sellega peab kaasnema ka suurem demokraatlik kontroll.
Uute reeglite ning Euroopa Parlamendi ja EKP vahelise institutsioonide vahelise kokkuleppe alusel on Euroopa Parlamendil ulatuslik ligipääs järelevalvega seotud andmetele. Sealhulgas on Euroopa Parlamendil õigus saada EKP järelevalvenõukogu kohtumistest põhjalik protokoll ning selgitustega otsuste nimekiri, mis võimaldab mõista arutelude sisu. Samuti on EKP järelevalvenõukogu esimehel kohustus ilmuda Euroopa Parlamenti regulaarsetele avalikele kuulamistele.
Parlamendil on kaasõigus Nõukoguga heaks kiita EKP järelevalvenõukogu esimehe ja aseesimehe määramine ning ametist tagandamine. Parlament saab algatada juurdluseid võimalike tehtud vigade välja selgitamiseks ja esitada kirjalikke küsimusi, millele tuleb kiiresti vastata.