Neile järgnevad AS Saku Õlletehas, AS Rakvere Lihakombinaat, AS Eesti
Statoil, AS A. Le Coq, AS SEB Pank, AS A-Selver, Riigimetsa Majandamise
Keskus (RMK) kui mainekaim riigiettevõte ja AS Tallegg.
Kui majanduslanguse kõige pessimistlikumal perioodil muutusid inimeste
hinnangud peaaegu kõikidele ettevõtetele kriitilisemaks, siis nüüd on
inimeste hinnangud ettevõtete tegevusele teist aastat järjest paranenud –
uuringu tulemuste põhjal toimus positiivne muutus 60 äriühingu puhul.
Võrdluses eelmise perioodiga andsid tarbijad vaid neljale suurfirmale
negatiivsema hinnangu. Viis enim paranenud maineindeksiga firmat on AS
Skanska EMV, AS Nordecon International, AS Eesti Talleks, AS Eesti
Raudtee ja AS Toyota Baltic.
Eelmise aasta tulemustega võrreldes on tõusnud jaekaubanduse ettevõtete,
sealhulgas ka toiduainete müüjate, kohad edetabelis. Üldises pingereas
langesid aga kohti allapoole mitmed toiduainete tootjad ja suured
taristuettevõtted, nende puhul on hinnanguid ilmselt enim mõjutanud
hinnatõus antud sektorites, märkis uuringufirma.
Swedbank on maineliidrite tipus neljandat aastat, 2008. aastal
Hansapanga nime all, ning EMT, Rakvere Lihakombinaat ja Saku Õlletehas
on esiviisikus olnud üle kuue aasta. Tipule on lähemale jõudnud Statoil,
tõustes viiendale kohale. Esikümnes on sees uue tulijana A-Selver.
Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu eesmärgiks on reastada
erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist
ei ole brändide edetabeli koostamisega.
Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri,
üldise suhtumise ja tugevuskuvandi alusel. Ettevõtte mainekuvandis on
need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad
dimensioonid. Ettevõtte tugevuskuvand on üheks aluseks üldisele
usaldusväärsusele, loob eeldused kliendibaasi laiendamiseks ja
motiveerib kliente hoidma pikemaajalist koostöösuhet ettevõtetega.
Suhtumine aga annab hinnangu sellest, kui meeldivaks firmat peetakse.
Uuringus osales 2011. aasta märtsis ja aprillis 986 Eesti elanikku
vanuses 15-74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta uuringu põhjal
tuntumad ettevõtted Äripäeva käibe TOP 500 esimese saja ettevõtte
hulgast, kokku 78 suurettevõtet.
BNS