25.05.2011 Kolmapäev

Mainekamateks ettevõteteks said pank ja telefonifirma

Neile järgnevad AS Saku Õlletehas, AS Rakvere Lihakombinaat, AS Eesti Statoil, AS A. Le Coq, AS SEB Pank, AS A-Selver, Riigimetsa Majandamise Keskus (RMK) kui mainekaim riigiettevõte ja AS Tallegg.

Kui majanduslanguse kõige pessimistlikumal perioodil muutusid inimeste hinnangud peaaegu kõikidele ettevõtetele kriitilisemaks, siis nüüd on inimeste hinnangud ettevõtete tegevusele teist aastat järjest paranenud – uuringu tulemuste põhjal toimus positiivne muutus 60 äriühingu puhul.

Võrdluses eelmise perioodiga andsid tarbijad vaid neljale suurfirmale negatiivsema hinnangu. Viis enim paranenud maineindeksiga firmat on AS Skanska EMV, AS Nordecon International, AS Eesti Talleks, AS Eesti Raudtee ja AS Toyota Baltic.

Eelmise aasta tulemustega võrreldes on tõusnud jaekaubanduse ettevõtete, sealhulgas ka toiduainete müüjate, kohad edetabelis. Üldises pingereas langesid aga kohti allapoole mitmed toiduainete tootjad ja suured taristuettevõtted, nende puhul on hinnanguid ilmselt enim mõjutanud hinnatõus antud sektorites, märkis uuringufirma.

Swedbank on maineliidrite tipus neljandat aastat, 2008. aastal Hansapanga nime all, ning EMT, Rakvere Lihakombinaat ja Saku Õlletehas on esiviisikus olnud üle kuue aasta. Tipule on lähemale jõudnud Statoil, tõustes viiendale kohale. Esikümnes on sees uue tulijana A-Selver.

Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu eesmärgiks on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega.

Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri, üldise suhtumise ja tugevuskuvandi alusel. Ettevõtte mainekuvandis on need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad dimensioonid. Ettevõtte tugevuskuvand on üheks aluseks üldisele usaldusväärsusele, loob eeldused kliendibaasi laiendamiseks ja motiveerib kliente hoidma pikemaajalist koostöösuhet ettevõtetega. Suhtumine aga annab hinnangu sellest, kui meeldivaks firmat peetakse.

Uuringus osales 2011. aasta märtsis ja aprillis 986 Eesti elanikku vanuses 15-74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva käibe TOP 500 esimese saja ettevõtte hulgast, kokku 78 suurettevõtet.

BNS