Sisuliselt määravad konkurendid turuhinna, millega kõik mootoribensiini müüvad.
Näiteks Shelli ja BP/Arali käes on kummalgi viiendik Saksa
mootoribensiini turust. Kui nemad tõstavad hindu, järgivad väiksemad
konkurendid Jet, Esso ja Total kohe nende eeskuju. Ainult mõni üksik
sõltumatu müügikett ei pruugi seda teha.
Sama juhtub siis, kui naftahind maailmaturul langeb. Aga kui näiteks
suured firmad sel juhul hinda ei langeta, jätavad ka väiksemad hinna
seniseks.
Teine näide on suveperiood, kui sakslased palju sõidavad autodega ja
igal aastal üldjuhul mootoribensiini hind sel ajal tõuseb. Loogiselt
peaks aga olema vastupidi: suur nõudlus turul peaks soodustama
konkurentide hinnalangetust.
Saksa konkurentsiameti sõnul rajaneb hinnapoliitika mitteametlikul
jälgimis- ja teatamissüsteemil, mille tõttu kartellikokkulepped ei ole
üldse vajalikud. Konkurentsiameti pressiesindaja Kay Weidner rõhutas, et
kütuseturu liigsesse koondumisse tuleb suhtude kriitiliselt.
BNS